1

شمارش آرا با پایان رای گیری در برخی شعب خوزستان آغاز شد/ رای گیری تا آخرین نفر حاضر در شعب

  • کد خبر : 391629
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸

به گزارش ایرنا حجت الله دهدشت جمعه ضمن تشکر از حضور پرشور مردم خوزستان در پای صندوق‌های رای بیان کرد: دومین دوره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز پانزدهم تیرماه آغاز و تا ساعت ۲۴ به دلیل حضور پرشور مردم تمدید شد. وی گفت: طبق قانون از ساعت ۲۴ درب شعب اخذ […]

به گزارش ایرنا حجت الله دهدشت جمعه ضمن تشکر از حضور پرشور مردم خوزستان در پای صندوق‌های رای بیان کرد: دومین دوره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز پانزدهم تیرماه آغاز و تا ساعت ۲۴ به دلیل حضور پرشور مردم تمدید شد.

وی گفت: طبق قانون از ساعت ۲۴ درب شعب اخذ رای استان بسته شد اما رای گیری از حضاران در شعب تا آخرین نفر ادامه خواهد داشت.

دهدشت ادامه داد: شمارش آرا با پایان یافتن زمان انتخابات با نظارت دقیق بازرسان و ناظران، نمایندگان قانونی نامزدها و عوامل اجرایی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم خوزستان در این دوره از انتخابات افزود: از بعد از ظهر با خنک شدن هوا در استان ازدحام مردم برای شرکت در این کارزار سیاسی و اجتماعی افزایش یافت.

رییس ستاد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در این دوره از انتخابات شاهد حضور پرشور جامعه ورزشی، اصناف و کارگران در پای صندوق‌های رای بودیم و میزان مشارکت نسبت به دوره اول افزایش چشمگیری داشت.

وی از تمامی اقشار مختلف درخواست کرد تا از گمانه‌زنی نتیجه انتخابات در فضای مجازی خودداری کرده و مردم نتیجه نهایی را از وزارت کشور دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، استاندار خوزستان در مصاحبه‌ای از رشد مشارکت مردم در این دوره از انتخابات نسبت به دوره اول هبر داد.

علیرضا سلیمی عضو هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با ایرنا: مشارکت در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تا به این لحظه در کشور از مرز ۳۰ میلیون نفر عبور کرد و به ۳۰ میلیون ۱۰۰ نفر رسید.

هرگونه اعلام پیروزی طرفداران کاندیداها قبل از مشخص شدن نتایج جرم تلقی می‌شود و دادستانی با افرادی که قبل از اعلام رسمی نتایج اعلام پیروزی کنند برخورد خواهد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رییسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هشتم تیرماه همزمان در سراسر کشور برگزار و سعید جلیلی و مسعود پزشکیان به دور دوم راه یافتند.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=391629

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]