1

آیا بورس جذاب‌تر می‌شود؟

  • کد خبر : 391722
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱:۱۰

به گزارش تابناک، چندثانیه نوشت: براساس آمار منتشر شده در پایان اسفند ۱۴۰۲ نسبت قیمت به درآمد آینده‌نگر بازار سهام به کمتر از ۶ مرتبه رسیده است تا از میانگین ۷.۶ واحدی این متغیر در یک دهه اخیر عقب‌تر باشد.  آخرین گزارش سازمان بورس نشان می‌دهد نسبتP/E در پایان خرداد نه‌ تنها در وضعیت حبابی قرار […]

به گزارش تابناک، چندثانیه نوشت: براساس آمار منتشر شده در پایان اسفند ۱۴۰۲ نسبت قیمت به درآمد آینده‌نگر بازار سهام به کمتر از ۶ مرتبه رسیده است تا از میانگین ۷.۶ واحدی این متغیر در یک دهه اخیر عقب‌تر باشد. 
 
آخرین گزارش سازمان بورس نشان می‌دهد نسبتP/E در پایان خرداد نه‌ تنها در وضعیت حبابی قرار ندارد، بلکه به کمترین رقم از دی ماه ۹۴ تا کنون رسیده و به نوعی نشان دهنده فشرده شدن فنر قیمت‌ها در بازار سرمایه است.
 
نسبت (P/E) در پایان خرداد ۱۴۰۳ به عدد ۶.۰۱ رسیده است. آخرین بار که در آذر ماه سال ۹۴ این نسبت با ثبت عدد ۵.۶۳ به کمتر از ۶ هم رسید.

به اعتقاد کارشناسان بورس از نظر دلاری در پایان سال ۱۴۰۲ در کف تاریخی خود یعنی بین ۱۴۰ تا ۱۴۵ میلیارد دلار ایستاده و با توجه با اختلاف ۵۰ درصدی نرخ دلار نیما و بازار آزاد انتظار رشد از بورس در سال ۱۴۰۳ بالا بود.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=391722

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]