2

جلالی: ایران باید سهم مناسبی از جهان جدید داشته باشد

  • کد خبر : 392074
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰:۰۶

به گزارش خبرنگار ایرنا، کاظم جلالی این سخنان را روز شنبه در سمپوزیوم ایمپلنت دندان که به ابتکار شرکتی ایرانی و با حضور حدود ۲۵۰ تن از دندانپزشکان ایرانی که به این منظور به مسکو سفر کرده‌اند، بیان کرد.سفیر ایران در این نشست گفت:‌ به تعبیری،‌ سازوکار مناسبات بین‌المللی در مقطع کنونی، ژله‌ای و در […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، کاظم جلالی این سخنان را روز شنبه در سمپوزیوم ایمپلنت دندان که به ابتکار شرکتی ایرانی و با حضور حدود ۲۵۰ تن از دندانپزشکان ایرانی که به این منظور به مسکو سفر کرده‌اند، بیان کرد.
سفیر ایران در این نشست گفت:‌ به تعبیری،‌ سازوکار مناسبات بین‌المللی در مقطع کنونی، ژله‌ای و در حال شکل‌گیری و قوام یافتن است و در این شرایط، هر کشوری که مؤلفه‌های قدرت در داخل و خارج خود را تقویت کند، می‌تواند در دهه آینده، سهم مناسبی از معادلات بین‌المللی داشته باشد.
وی با یادآوری تجربه تاریخی پس از دوران جنگ جهانی دوم گفت:‌ در آن مقطع زمانی که مبنای شکل‌گیری برخی سازوکارهای اداره و تقسیم قدرت در جهان شد، ایران که به مثابه پل پیروزی برای فاتحان این جنگ تلقی می‌شد، در اوج ضعف بود و حاکمان وقت نتوانستند سهمی از معادلات را به خود اختصاص دهند.
جلالی با اشاره به اینکه امروز ایران بر خلاف گذشته در سیاست مقابله با گفتمان یکجانبه‌گرایی در جهان تنها نیست، به همراهی کشورهای شاخص بریکس همچون روسیه، چین و هند با این گفتمان اشاره کرد و گفت:‌ ایران سهم مؤثری در تغییر معادلات بین‌المللی و گذار جهان به چندجانبه‌گرایی داشته است و در روز نتیجه‌گیری، ایران باید سهم مناسب خودش را بگیرد.

جلالی: ایران باید سهم مناسبی از جهان جدید داشته باشد

تبریک نتیجه انتخابات به ملت ایران
سفیر ایران در مسکو در بخش آغازین سخنان خود با اشاره به دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در روز جمعه ۱۵ تیرماه، برگزاری پرشور این انتخابات را به ملت ایران تبریک گفت و برای مسعود پزشکیان منتخب ملت در این انتخابات آرزوی موفقیت کرد.
جلالی که در جمع گروهی از متخصصان حوزه سلامت که به مسکو سفر کرده بودند،‌ سخن می‌گفت، خطاب به حاضران افزود: دکتر پزشکیان که از خانواده شما است و فردی متدین، مردم دار و از پزشکان ارجمند کشورمان است، در این انتخابات به عنوان نهمین رئیس‌جمهوری ایران انتخاب شدند.
وی ابراز امیدواری کرد که آقای پزشکیان در کسوت ریاست‌جمهوری هم بتوانند موفق باشند و منشأ تحولات مثبتی برای کشورمان باشند و در سرزمین بزرگ و کهن ایران، امیدهای جدیدی را ایجاد کنند.

جلالی: ایران باید سهم مناسبی از جهان جدید داشته باشد

گروه مرجع پزشکان از منظری دیگر به روابط با روسیه نگاه کند
سفیر کشورمان در روسیه با ابراز خرسندی از گردهم آمدن جمعی از متخصصان پزشکی و دندانپزشکی ایران در این سمپوزیوم در مسکو گفت:‌ همواره پزشکی یکی از گروه‌های بزرگ مرجع در کشور ما بوده و هست.
در ادامه، جلالی این سوال اساسی را مطرح کرد که چرا روابط ایران و روسیه به صورت گسترده توسط کشورهای غربی رصد و تخریب می شود، چه نفعی آمریکایی ها و اروپایی ها می برند و چه ضرری نصیب ملت ایران می شود. در این شرایط، جامعه پزشکی به عنوان گروه مرجع تأثیرگذار، نگاه واقع‌بینانه‌ای از مناسبات جمهوری اسلامی با روسیه داشته باشد.
سفیر کشورمان همچنین تحلیلی از گذشته تاریخی روسیه ارائه داد و گفت: روسیه امروز،‌ روسیه نوین است. در روسیه نوین، روابط ما بر پایه همسایگی و رویکردهای مشترک است، ضمن اینکه ما می‌توانیم منافع اقتصادی متقابلی هم داشته باشیم.
وی یادآور شد: جغرافیا، کشورهای همسایه را ناگزیر به ارتقای روابط می‌کند و در این مسیر، نباید در گذشته تاریخی متوقف ماند؛ همچنانکه شاهد بودیم که با وجود اعلام آمار کشته شدن ۲۷ میلیون نفر از مردم شوروی سابق توسط آلمان نازی، قبل از جنگ اوکراین، شاهد تحول در روابط جدی مسکو و برلین بودیم و اوج این روابط در نورد استریم ۲ و پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا بود که یکی از دلایل درگیری‌های جدید هم این بود که اروپا و روسیه به یک روابط راهبردی نرسند.
وی یادآور شد: غربی‌ها در منافع اقتصادی بازار روسیه، تا قبل از جنگ اوکراین سهیم بودند اما اکنون تلاش دارند که اقتصاد ایران و روسیه با هم گره نخورد و هم‌پوشانی پیدا نکند.

فرصت مناسب برای حضور شرکت‌های ایرانی
جلالی ادامه داد: اکنون فرصت مناسبی برای صادرات محصولات ایرانی است و همین غربی‌هایی که الان از روسیه و ایران اهریمن‌سازی می‌کنند و روابط ما را هم تخریب می‌کنند، در گذشته ۵۸ درصد تجارت روسیه را در دست خود داشته‌اند. در مقطع کنونی، فرصت خوبی برای ایران فراهم شده است که از این فرصت می‌تواند استفاده کند.

جلالی: ایران باید سهم مناسبی از جهان جدید داشته باشد

علیرضا رکن مدیرعامل شرکت هنگام دندان نیز به عنوان برگزارکننده این سمپوزیوم گفت: هدف اصلی این شرکت دانش‌بنیان ایرانی، صادرات محصول ایمپلنت تولید کشورمان به کشورهای دیگر از جمله روسیه است.
وی با اشاره به اهمیت حرکت در مسیر تقویت صادرات محصولات داخلی و ارزآوری برای کشور گفت: در این راستا، به دنبال صادرات محصول ایمپلنت تولیدی ایران به روسیه به عنوان کشور دوست و همسایه هستیم.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=392074

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]