3

افزایش ۶۶ درصدی معاملات برق در بورس انرژی

  • کد خبر : 392098
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۳ - ۳:۱۹

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، روز ۱۶ تیرماه ۱۴۰۳ حدود ۱۱۳۶ میلیون کیلووات‌ساعت انرژی برق به ارزش ۱۳۹۶ میلیارد ریال، توسط شرکت‌های توزیع نیروی برق در بورس انرژی معامله شده است که از نظر ارزش معاملات، افزایش ۶۶ درصدی را نسبت به‌روز کاری قبل، نشان می‌دهد. بر اساس این گزارش، در معاملات روز گذشته، […]

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، روز ۱۶ تیرماه ۱۴۰۳ حدود ۱۱۳۶ میلیون کیلووات‌ساعت انرژی برق به ارزش ۱۳۹۶ میلیارد ریال، توسط شرکت‌های توزیع نیروی برق در بورس انرژی معامله شده است که از نظر ارزش معاملات، افزایش ۶۶ درصدی را نسبت به‌روز کاری قبل، نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، در معاملات روز گذشته، نیروگاه‌های خصوصی ۴۰ درصد از کل معاملات را به خود اختصاص دادند که نسبت به‌روز کاری قبل، ۲۰۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا ، از ابتدای معاملات شرکت‌های توزیع در تابلوی برق بورس انرژی تا چهارشنبه سیزدهم تیرماه تعداد ۲۶ نیروگاه دولتی و ۳۵ نیروگاه خصوصی مشغول عرضه برق بوده‌اند؛ در این مدت در مجموع ۳۶۰۶ معامله توسط ۳۹ شرکت توزیع نیروی برق رقم خورد.

همچنین حجم معاملات روزانه به ۳۸ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۷۹۱ مگاوات ساعت با متوسط قیمت ۱۲۰۰ ریال، حداقل نرخ ۸۵۰ ریال و نرخ معاملات به حداکثر قیمت ۱۳۹۰ ریال رسید.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=392098

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]