4

قلعه‌نویی: درس اخلاق و معرفت از محرم بگیریم/ فوتبالیست‌ها با ذکر یا حسین بزرگ شده‌اند

  • کد خبر : 392262
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱:۰۸

به گزارش ایرنا، امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در روز تاسوعای حسینی، گفت: امروز باید بگوییم بسم الرب العشق، صلی الله علیک یا اباعبدالله. افتخاری هست که آدم در این مجالس شرکت کند، هیاتی بودن خوب است اما مهم‌تر این است که انسان، حسینی باشد. شور حسینی […]

به گزارش ایرنا، امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در روز تاسوعای حسینی، گفت: امروز باید بگوییم بسم الرب العشق، صلی الله علیک یا اباعبدالله. افتخاری هست که آدم در این مجالس شرکت کند، هیاتی بودن خوب است اما مهم‌تر این است که انسان، حسینی باشد. شور حسینی داشتن خیلی خوب است اما مهم‌تر از شور، شعور حسینی داشتن است.

وی افزود: برای رسیدن به این اهداف باید ببینیم هدف‌های اباعبدالله چه بوده است و حضرت برای چه قیام کردند. کربلا نهضت و قیام بود نه حادثه. هدف قیام هم مبارزه با منحرف شدن دین پیامبر و امر به معروف و نهی از منکر بود.

قلعه‌نویی یادآور شد: در روز تاسوعا که متعلق به حضرت ابوالفضل(ع) قبله وفا و معرفت است، وقتی برای این حضرت امان‌نامه آوردند، گریه کردند و این درس‌هایی است که باید از این قیام بگیریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال تصریح کرد: هدف همه ادیان رسیدن به خدا است ولی افتخار ما شیعیان این است که از طریق اهل بیت به خدا می‌رسیم. امیدوارم خدا کمک کند که از این مراسم‌ها درس اخلاق و معرفت بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که چه پیامی به فوتبالیست‌ها دارد، گفت: فوتبالیست‌ها جدا از مردم نیستند و از قشر ضعیف جامعه رشد کرده‌اند و مادرانشان ذکر یاحسین و یا ابوالفضل را به آنها یاد داده‌اند.

قلعه‌نویی در پایان تاکید کرد: تنها نوکری که اربابی می‌آورد، در خانه اهل بیت بودن است. وقتی پیرغلام اهل بیت وارد یک مجلس می‌شود به واسطه نوکری اهل بیت به بالای مجلس هدایت می‌شود.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=392262

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]