1

مدارس دولتی عادی هنگام ثبت‌نام حق دریافت پول ندارند

  • کد خبر : 392393
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۰

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ثبت‌نام دانش‌‌‌آموزان در مدارس از خرداد آغاز شده است و تا پایان مردادماه ادامه دارد. ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم از اول تیر آغاز شده است و ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه نهم برای ورود به پایه دهم بعد از انتخاب رشته تحصیلی انجام می‌شود. امسال کنار ثبت‌نام حضوری امکان ثبت‌نام الکترونیک […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ثبت‌نام دانش‌‌‌آموزان در مدارس از خرداد آغاز شده است و تا پایان مردادماه ادامه دارد.

ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم از اول تیر آغاز شده است و ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه نهم برای ورود به پایه دهم بعد از انتخاب رشته تحصیلی انجام می‌شود.

امسال کنار ثبت‌نام حضوری امکان ثبت‌نام الکترونیک برای پایه‌های اول، هفتم و دهم فراهم است.

برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه‌های میانی نیازی به حضور والدین در مدرسه نیست، مگر آنکه قصد جابه‌جایی مدرسه را داشته باشند.

ثبت‌نام پایه اول دبستان نیز از نیمه‌های اردیبهشت آغاز شده است، شرط ثبت‌نام در پایه اول دبستان انجام تست سنجش سلامت است. تا امروز حدود ۹۰۰ هزار دانش‌آموز در پایه اول دبستان ثبت‌نام کرده‌اند و در مجموع دوره ابتدایی، ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز ثبت‌نام کرده‌اند.

در ادامه این مطلب نکاتی درباره مقررات مالی برای ثبت‌نام در مدارس ارائه شده است که اطلاع از آنها می‌تواند منجر به رعایت حقوق والدین و دانش‌آموزان شود.

به‌استناد ماده ۱۳۳ آیین‌نامه اجرایی مدارس در مدارس دولتی اخذ هرگونه وجه به‌استثنای وجوه مربوط به بیمه دانش‌آموزی، هزینه کتب درسی و لباس کار در هنرستان‌ها توسط مدیران مدارس ممنوع است.

دریافت کمک‌های داوطلبانه مردمی صرفاً خارج از فصل ثبت‌نام بلامانع است.

نرخ بیمه حوادث و مازاد درمان دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید به‌صورت علی‌الحساب و براساس نرخ سال گذشته است.

سفارش و توزیع کتاب‌های درسی براساس قیمت پشت‌جلد کتاب‌های درسی در سامانه https://irtextbook.ir انجام می‌شود.

اطلاع‌رسانی نرخ بیمه حوادث و کتب درسی و نصب جدول مبالغ مزبور در محل ثبت‌نام الزامی است.

مدارس حق انعقاد قرارداد برای سرویس مدارس را ندارند

امور سرویس حمل‌ونقل دانش‌آموزان به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌عنوان مرجع صدور گواهی صلاحیت برای متقاضیان حمل‌ونقل دانش‌آموزی واگذار شده است، بر این اساس مدیران مدارس از دخالت در حوزه حمل‌ونقل دانش‌آموزی از جمله دریافت وجه و عقد قرارداد منع شده‌اند بنابراین مدارس موظفند اطلاع‌رسانی لازم به خانواده‌ها نسبت به ثبت‌نام در سامانه سپند را انجام دهند.

پول‌های دریافتی باید به حساب مدرسه واریز شود

دریافت هرگونه وجه مجاز صرفاً از طریق دستگاه کارتخوان یا واریز به شماره کارت مجازی یا حساب جاری به‌پیش‌شماره ۴۱۵ به نام مدرسه مجاز است و در صورتی که مدیر مدرسه مجبور به دریافت چک از والدین شود مقابل عبارت در وجه مدرسه… و به شماره حساب… قید شود تا وجوه مستقیم به حساب مجاز مدرسه واریز شود (دریافت وجه نقد و دریافت چک در وجه حامل ممنوع است).

دریافت شهریه هنگام ثبت‌نام در مدارس هیئت امنایی ممنوع است

مدارس هیئت امنایی از نوع مدارس دولتی محسوب می‌شود و دریافت هرگونه وجه با عنوان شهریه در زمان ثبت‌نام ممنوع است.

دریافت هزینه‌های خدمات آموزشی و پرورشی فوق‌برنامه این مدارس پس از تصویب در هیئت امنای مدرسه و تأیید در شورای آموزش و پرورش و ابلاغ به مدرسه پس از شروع سال تحصیلی، متناسب با هزینه‌ها (میزان و نوع خدمات قابل ارائه) و توان پرداخت خانواده‌ها امکان‌پذیر است.

امکان استفاده از لباس فرم سال‌های قبل

برقراری هر نوع رابطه مالی مدارس با مؤسسات در خصوص برگزاری آزمون‌ها و کتاب‌های کمک‌درسی ممنوع است.

مدیران مدارس تدبیری اتخاذ کنند تا دانش‌آموزان بتوانند از لباس‌های سالم و قابل استفاده سال‌های قبل استفاده کنند و والدین در صورت تمایل با رعایت رنگ و مدل مصوب مدرسه می‌توانند خود نسبت به دوخت یا خرید لباس فرم فرزندشان اقدام کنند.

همچنین طبق اعلام مدیرکل انجمن‌ اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش، کف قیمت لباس فرم مداس در شهر تهران ۵۴۸ و سقف آن ۸۳۷ هزار تومان اعلام شده است و مدارس غیردولتی هم ملزم به رعایت این قیمت هستند.

انتهای پیام/+

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=392393

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]