3

رئیس رژیم اسرائیل حمله یک جانبه به تاسیسات هسته‌ای ایران را منتفی دانست

  • کد خبر : 39254
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۶

رئیس رژیم اسرائیل ضمن منتفی دانستن حمله یک جانبه این رژیم به اسیسات هسته ای ایران گفت، تل آویو به کمک امریکا برای عملیات نظامی علیه تهران نیاز خواهد داشت.

شیمون پرز، رئیس رژیم اسرائیل
افق نیوز:(ofoghnews.ir) رئیس رژیم اسرائیل ضمن منتفی دانستن حمله یک جانبه این رژیم به تاسیسات انرژی هسته‌ای ایران گفت، تل آویو به کمک امریکا برای عملیات نظامی علیه تهران نیاز خواهد داشت.

به گزارش روز پنج شنبه (۲۶ مرداد، ۱۶ آگوست) خبرگزاری رویترز، شیمون پرز گفت: «اکنون برای ما روشن است که نمی‌توانیم این کار را به تنهایی انجام دهیم … آشکار و واضح است که ما باید با همکاری امریکا پیش برویم.»

وی گفت، گفت‌وگوهایش با باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، اوباما را متقاعد کرده است که توقف برنامه انرژی هسته‌ای ایران، «جزو منافع امریکا» است.

پرز همچنین درباره اقدامات اوباما برای جلوگیری از غنی‌سازی اورانیوم توسط جمهوری اسلامی در خاک این کشور، ابراز اطمینان کرد.

این اظهارات در حالی بیان شده‌اند که رسانه‌های رژیم اسرائیل بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و ایهود باراک، وزیر امور نظامی این رژیم را به سوق دادن اسرائیل به حمله یک جانبه به ایران متهم می‌کنند.

ساکنین فلسطین اشغالی نیز پیشتر با برگزاری تظاهرات ضد جنگ در تل آویو واکنش خود را به این لفاظی‌ها ابراز داشته‌اند.

کشور ایران به دلیل برنامه انرژی هسته‌ای خود هدف تحریم‌های متعددی قرار گرفته است. واشنگتن، تل آویو و بعضی از متحدان آن‌ها ادعا می‌کنند که این برنامه ممکن است دارای بعد نظامی باشد.

ایران ضمن رد این اتهامات، می‌گوید، به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترس سلاح‌های اتمی و عضوی از آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای حق غنی‌سازی اورانیوم را برای مقاصد صلح‌آمیز دارد.

تهران همچنین گفته است هرگونه حمله به خاک این کشور با پاسخی کوبنده روبرو خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39254

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر