0

ثبت‌نام زائران اربعین حسینی چه شرایطی دارد؟

  • کد خبر : 392706
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با نزدیک شدن به اربعین حسینی، شمار زیادی از عاشقان حضرت امام حسین(ع) خود را برای عزیمت به عراق و شرکت در راهپیمایی باشکوه اربعین آماده می‌کنند. برای ساماندهی و پیش‌بینی خدمات مناسب رفاهی، حمل‌ونقلی و بیمه‌ای برای زوار اربعین، ثبت‌نام در سامانه «سماح» ضروری است اما انجام این امر […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با نزدیک شدن به اربعین حسینی، شمار زیادی از عاشقان حضرت امام حسین(ع) خود را برای عزیمت به عراق و شرکت در راهپیمایی باشکوه اربعین آماده می‌کنند.

برای ساماندهی و پیش‌بینی خدمات مناسب رفاهی، حمل‌ونقلی و بیمه‌ای برای زوار اربعین، ثبت‌نام در سامانه «سماح» ضروری است اما انجام این امر شرایطی دارد که در متن این خبر تشریح شده است:

یکی از شروط ثبت‌نام داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ اعزام الزامی است بنابراین در صورت لزوم نسبت به دریافت گذرنامه جدید اقدام شود.

زائرانی که قصد عزیمت به صورت گروهی دارند حتماً به صورت گروهی ثبت‌نام کنند؛ ثبت‌نام گروهی در اطلاع‌رسانی هم‌گروهی‌ها، امور گمشدگان و غیره بسیار مؤثر خواهد بود.

زائران باید از شرایط و تعهدات بیمه اربعین که در رسید ثبت‌نام درج می‌شود آگاهی کامل حاصل کنند.

علاوه بر این دستورالعمل‌های بهداشتی، توصیه‌های کنسولی و امنیتی، آموزش ها و غیره مطالعه و مورد توجه جدی قرار گیرد.

ثبت دقیق شماره تلفن همراه هر یک از زائران در اطلاع‌رسانی‌های مهم و ضروری، امور گمشدگان و ارتباط هم‌گروهی‌ها بسیار حائز اهمیت است.

پس از اتمام ثبت‌نام، کارت شناسایی چاپ شود و در طول سفر همراه زائرین به خصوص افراد مسن و کودکان باشد. همچنین بارکد (QRcod) تولید شده نیز به تعداد نیاز چاپ و به وسایل همراه چسبانده شود، کارت شناسایی همراه زائرین و بارکد الصاق شده به وسایل، در امور گمشدگان بسیار راه گشا خواهد بود.

با توجه به اینکه برنامه‌ریزی ستاد مرکزی اربعین براساس اطلاعات ثبت شده متقاضیان اعم از مرز خروجی، تاریخ خروج از مرز و سایر اطلاعات ثبت شده است، زائران باید ضمن دقت در ثبت اطلاعات، براساس همان اطلاعات ثبتی برنامه ریزی و اقدام کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

همچنین با توجه به تعیین ظرفیت روزانه برای خروج از هر یک از مرزهای زمینی، در صورت تکمیل شدن ظرفیت هر یک از روزها، متقاضیان باید نسبت به انتخاب تاریخ و یا مرز خروجی دیگری اقدام کنند.

با توجه به سیل مشتاقان زیارت اربعین حسینی و با توجه به محدودیت‌های موجود و به منظور امکان بهره‌مندی سایر زائرین از این فرصت ارزشمند، خواهشمند است زائرین گرامی برنامه برگشت خود را حداکثر طی یک هفته از تاریخ اعزام تعیین و برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=392706

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]