1

آل اسحاق: سیاسیون اقتصاد را به دست متخصصان بسپارند

  • کد خبر : 392737
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یحیی آل‌اسحاق درباره چگونگی تقویت فرصت‌های اقتصادی فراسرزمینی در کشورمان اظهار کرد: موضوع صادرات همیشه به عنوان اولین نکته مهم در زوایای مختلف مطرح می‌شود و در اصل قضیه هم هیچ شکی نیست. این فعال اقتصادی افزود: با توجه به جایگاهمان در تجارت جهانی الان حدأقل ۳ درصد از تجارت جهانی […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یحیی آل‌اسحاق درباره چگونگی تقویت فرصت‌های اقتصادی فراسرزمینی در کشورمان اظهار کرد: موضوع صادرات همیشه به عنوان اولین نکته مهم در زوایای مختلف مطرح می‌شود و در اصل قضیه هم هیچ شکی نیست.

این فعال اقتصادی افزود: با توجه به جایگاهمان در تجارت جهانی الان حدأقل ۳ درصد از تجارت جهانی باید متعلق به کشور ما باشد اما یک صدم آن هم نیست. دلیلش این است که برخوردهای ما عمدتاً حاشیه‌ای است تا متن و فقط حاشیه‌ها را بزرگ می‌کنیم و به اصل قضیه نمی‌پردازیم.

آل اسحاق تصریح کرد: صادرات یک اصولی دارد و اصل اول هم این است که بازارهای دنیا صاحب دارند که رقیب ما هستند و اینطور نیست که بازارهای دنیا بی صاحب باشند. مجموعه زنجیره ارزش شامل بازاریابی و منافع شرکت حمل و نقل و منافع خریدار و فروشنده باید طوری باشند که همه نیازهای بازارهای دنیا را پوشش دهند.

وی گفت: مشکل اساسی ما این است که عموم سیاست گذاران، تصمیم سازان، فعالان اقتصادی و صادرکنندگان و بازاریاب‌ها تا ۹۰ درصد در کار خودشان حرفه‌ای نیستند و کار به دست سیاسی‌ها افتاده درحالیکه کار تجارت یک کار کاملاً حرفه‌ای است.

آل اسحاق تأکید کرد: تا زمانی که کار کشور در هر حوزه‌ای از جمله اقتصاد و صادرات تحت تأثیر مسائل سیاسی باشد و بحث حرفه‌ای کار کردن مطرح نباشد مسلماً وضعیت اقتصاد کشور هیچ تغییری نخواهد کرد.

وی بیان کرد: تولیدکنندگان ما باید محصولات صادراتی بسازند که از نظر کیفیت و قیمت و خدمات پس از فروش و بازاریابی به جنگ مشابه همان محصولات در منطقه و جهان بروند. نکته دوم این است که برای انجام این کار مهم باید یک فرد حرفه‌ای با دانش کافی انتخاب شود تا بتواند قیمت تمام شده و بسته بندی را با دقت برنامه ریزی کند.

این فعال اقتصادی با تأکید بر اینکه تولیدکننده باید تولید صادرات محور داشته باشد افزود: تا زمانی که الزامات صادرات شامل کیفیت و قیمت و خدمات پس از فروش و بازاریابی را در داخل کشور فراهم نکنیم مصرف کننده آنگونه که باید و شاید تمایلی به مصرف کالای ایرانی پیدا نخواهد کرد.

آل اسحاق اضافه کرد: نظارت کننده بر این روند باید ابزار نظارتی و همت کافی و انضباط لازم و اقتدار اعمال نفوذ را داشته باشد نه اینکه یک فرد بی خاصیت و چهار کارمند بی خاصیت بر کارها نظارت کنند.

وی با تأکید بر اینکه سیاسیون باید اقتصاد را رها کنند و کار را به دست متخصصان بسپارند گفت: ما باید از حاشیه به متن اصلی اقتصاد برویم و کار را به افراد حرفه‌ای تحویل دهیم.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=392737

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]