1

کمبود انسولین قلمی جهانی است/ دیابتی‌ها انسولین ایرانی بخرند

  • کد خبر : 392749
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۲:۴۴

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ناصر هیراد با اشاره به کمبود جهانی انسولین قلمی “نوومیکس” اظهار کرد: بخشی از انسولین‌های قلمی مورد نیاز بازار از مسیر واردات تامین می‌شود. وی اظهار کرد: انسولین نوومیکس تولیدی در کشور به دلیل کمبود جهانی، به میزان نصف مصرف ماه، توسط شرکت نوونوردیسک تامین می‌شود و میزان عرضه […]

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ناصر هیراد با اشاره به کمبود جهانی انسولین قلمی “نوومیکس” اظهار کرد: بخشی از انسولین‌های قلمی مورد نیاز بازار از مسیر واردات تامین می‌شود.

وی اظهار کرد: انسولین نوومیکس تولیدی در کشور به دلیل کمبود جهانی، به میزان نصف مصرف ماه، توسط شرکت نوونوردیسک تامین می‌شود و میزان عرضه محصول از ۸۰۰ هزار عدد ماهانه به ۴۴۰ هزارعدد افت کرده اما منجر به قطع عرضه نشده است.

هیراد با بیان اینکه در حال حاضر کمبود انسولین نومیکس در استرالیا، اندونزی، کره جنوبی، مالزی، هند، ترکیه و غیره با بحران مواجه شده است، افزود: سازمان غذا و دارو تلاش می‌کند تا از طریق واردات موازی انسولین موردنیاز بیماران را تامین کند که اقدامات لازم را در این زمینه نیز انجام داده است و سعی می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد کند.

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در حال حاضر درمورد انسولین‌های برندهای دیگر مشکلی در تامین بازار وجود ندارد و بیماران مبتلا به دیابت می‌توانند با مشورت پزشک خود، تا زمان رفع دسترسی دشوار به برند مصرفی، از داروی مشابه تولید داخل استفاده کنند.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=392749

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]