1

رایزنی معاون لاوروف و سفیر ایران در مسکو درباره طرح صلح پوتین برای جنگ اوکراین

  • کد خبر : 392803
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۳۶

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی معاون وزیر امور خارجه روسیه با سفیر ایران در مسکو درباره طرح صلح رئیس‌جمهور روسیه برای جنگ اوکراین و تحولات منطقه قفقاز خبر داد. به گزارش ایسنا، «میخائیل گالوزین»، معاون وزیر امور خارجه روسیه به «کاظم جلالی» سفیر ایران در مسکو مقدمات اصلی ابتکار «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور […]

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی معاون وزیر امور خارجه روسیه با سفیر ایران در مسکو درباره طرح صلح رئیس‌جمهور روسیه برای جنگ اوکراین و تحولات منطقه قفقاز خبر داد.

به گزارش ایسنا، «میخائیل گالوزین»، معاون وزیر امور خارجه روسیه به «کاظم جلالی» سفیر ایران در مسکو مقدمات اصلی ابتکار «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه درباره صلح اوکراین را توضیح داد.

خبرگزاری روسی «تاس» گزارش داد که در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه در این باره آمده است: در زمینه مساله جنگ اوکراین تبادل نظر شد. رئیس هیئت دیپلماتیک محتوای ابتکار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه در تاریخ ۱۴ ژوئن را برای حل‌وفصل مناقشه اوکراین توضیح داد. در این دیدار تاکید شد که پیشنهادات رئیس‌جمهور روسیه  فرصتی واقعی برای دست یافتن به صلح ایجاد می‌کند.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که گالوزین و جلالی در این دیدار درباره مسائل مرتبط با جنوب منطقه قفقاز هم گفت‌وگو کردند.

طبق این بیانیه، نسبت به تداوم هماهنگی رویکردها در چارچوب برنامه مشورتی منطقه‌ای۳+۳ تمایل دوجانبه وجود داشت.

وزارت امور خارجه روسیه خبر داد که طرفین ارزیابی مهم مبنی بر تلاش‌های «غرب جمعی» برای ثبات‌زدایی و ایجاد تنش در این منطقه و در راستای منافع «فرصت‌طلبانه‌ آنها» را نیز مورد توجه قرار دادند.
انتهای پیام

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=392803

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]