3

جهان در شوک بزرگترین اختلال اینترنتی تاریخ

  • کد خبر : 392833
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، کسب و کارها در سراسر جهان از بانک‌ها گرفته تا شبکه‌های تلویزیونی و شرکت‌های هواپیمایی و مطب‌ها روز جمعه به دلیل اختلال بی‌سابقه در اینترنت و سامانه‌های فناوری اطلاعات با مشکل مواجه شدند. بخش سفرهای هوایی به طور ویژه‌ای از این موضوع آسیب دیده است به طوری که […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، کسب و کارها در سراسر جهان از بانک‌ها گرفته تا شبکه‌های تلویزیونی و شرکت‌های هواپیمایی و مطب‌ها روز جمعه به دلیل اختلال بی‌سابقه در اینترنت و سامانه‌های فناوری اطلاعات با مشکل مواجه شدند.

بخش سفرهای هوایی به طور ویژه‌ای از این موضوع آسیب دیده است به طوری که هواپیماها زمین‌گیر شده‌اند و پروازها دچار تأخیر شده و خدمات فرودگاهی نیز متوقف شده است.

غول امنیت سایبری، یعنی شرکت کراود استرایک CrowdStrike به ان‌‌بی‌سی گفت که روز جمعه، پس از یک مشکل در آخرین به‌روزرسانی فناوری خود، یک اختلال بزرگ را تجربه کرد.

جورج کورتز، مدیرعامل کراود استرایک، می‌گوید این شرکت “فعالانه با مشتریانی که تحت تاثیر نقصی که در یک به روز رسانی یک محتوا برای هاست ویندوز وجود دارد، در حال همکاری بوده است،” و تاکید کرد که هاست‌های مک و لینوکس تحت تأثیر این مشکل قرار نگرفته‌اند.

وی در شبکه های اجتماعی گفت: این یک حادثه امنیتی یا حمله سایبری نیست. این موضوع شناسایی، ایزوله و رفع شده است.

این شرکت روز جمعه گفت، به طور جداگانه، سرویس‌های ابری مایکروسافت پس از قطعی بازیابی شدند، حتی در حالی که بسیاری از کاربران همچنان مشکلات را گزارش می‌کردند.

بر اساس این گزارش، سهام شرکت کراود استرایک در ساعت ۱۰:۲۶ صبح به وقت شرقی حدود ۱۰ درصد کاهش یافت.

اولین مشکلات فنی در اواخر روز پنجشنبه در آمریکا مشاهده شد که علت آن اختلال در خدمات مایکروسافت از جمله ابر رایانشی آزور Azure و ۳۶۵ اعلام شد.

خطوط هوایی فرونتیر که دفتر مرکزی آن در شهر دنور آمریکا قرار دارد، پروازها را به مدت بیش از دو ساعت متوقف کرد و مشکلات مربوط به خدمات آنلاین مایکروسافت را برای این مشکل مقصر دانست.

این شرکت هواپیمایی سپس از ساعت ۱۱ شب به وقت نیویورک روند از سرگیری پروازها را آغاز کرد.

انتهای پیام/

 

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=392833

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]