1

معادله ‌وحشت؛از تهدیدات نصرالله تا شلیک یمن به قلب تل‌آویو

  • کد خبر : 392856
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، هفته گذشته و در حالی که به دهمین ماه از جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه نزدیک می‌شویم، جبهه حمایتی غزه در محور مقاومت غافلگیری‌های جدیدی برای صهیونیست‌ها داشت که به شدت آنها را نگران کرده است؛ از تهدیدات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله که رسانه‌ها و […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، هفته گذشته و در حالی که به دهمین ماه از جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه نزدیک می‌شویم، جبهه حمایتی غزه در محور مقاومت غافلگیری‌های جدیدی برای صهیونیست‌ها داشت که به شدت آنها را نگران کرده است؛ از تهدیدات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله که رسانه‌ها و محافل عبری آن را بی‌سابقه و بسیار نگران کننده توصیف کردند، تا عملیات شگفت آوری که یمن در قلب تل‌آویو انجام داد.

هماهنگی خیره‌کننده مواضع رهبران مقاومت در حمایت از غزه

سید حسن نصرالله در اولین سخنرانی خود بعد از آغاز نبرد طوفان الاقصی طی ۹ ماه گذشته اعلام کرد: جبهه جنوب لبنان در نبرد کنونی با دشمن صهیونیستی طبق دو موضوع کار می‌کند که اولین آنها مربوط است به میزان تجاوزات دشمن صهیونیستی ضد لبنان و پاسخی که حزب الله با معادله «چشم در برابر چشم» به اشغالگران می‌دهد و مسئله دوم مربوط به حمایت‌هایی است که مقاومت لبنان برای پیروزی مقاومت و مردم غزه به عمل می‌آورد.

از طرف دیگر «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن که از همان هفته‌های ابتدایی نبرد طوفان الاقصی حمایت نامحدود یمنی‌ها از مردم و مقاومت غزه را اعلام کرد و یمنی‌ها هم این موضع رهبر خود را به خوبی در عمل به نمایش گذاشتند، در همه سخنرانی‌هایی که هر هفته انجام می‌دهد، بر تداوم عملیات‌های یمن تا زمان توقف کامل تجاوزات صهیونیست‌ها ضد غزه و رفع محاصره این باریکه تاکید می‌کند.

در همه بیانیه‌هایی هم که رسانه‌های نظامی گروه‌های مختلف مقاومت در منطقه، طی این مدت صادر کرده‌اند، عبارات کلیدی درج شده است با مضمون حمایت از غزه و مقاومت آن و ادامه عملیات‌ها ضد دشمن صهیونیستی تا زمان توقف کامل تجاوزات ضد غزه و رفع محاصره این منطقه.

سید حسن نصرالله و عبدالملک الحوثی در سخنرانی‌هایی که در جریان نبرد فعلی با دشمن صهیونیستی انجام می‌دهند، همواره مواضع هماهنگی را اتخاذ کرده‌اند و مهم‌ترین آنها این است که اتحاد و انسجام محور مقاومت، امروز بیش از هر زمانی است و شکل دیگری به خود گرفته و بر ساز و کارهایی مبتنی شده که طبق آن، همه جبهه‌های مقاومت برای حمایت از غزه متحد شده‌اند.

این همان مسئله‌ای است که دبیرکل حزب الله در آخرین سخنرانی خود در مراسم عاشورای حسینی به آن اشاره و تاکید کرد: ما امروز در مقاومت کاملاً با یکدیگر منسجم و هماهنگ هستیم. ما برای حمایت از غزه وارد نبردی متفاوت شدیم و جبهه حمایت از عملیات طوفان الاقصار را گشودیم؛ زیرا این نبرد، نبرد کل امت اسلامی با دشمن صهیونیستی است و دیگر جبهه‌های حامی غزه در یمن، عراق، سوریه و ایران کنار ما هستند و از مظلومان دفاع می‌کنند.

فرسایش اسرائیل و راهبرد موفق مقاومت در حمایت از غزه

مقاومت در غزه بعد از اثبات پایداری، استواری و کارآمدی خود اطلاعات کافی از شرایطش را در اختیار متحدانش در محور مقاومت قرار داده است و امروز رهبران گروه‌های مقاومت به این نتیجه رسیده‌اند که شرایط در دو جهت به نفع مقاومت فلسطین است: اول اینکه ارتش رژیم صهیونیستی با وجود حمایت‌های نامحدود آمریکا و غرب، اکنون در فرسایشی‌ترین مرحله جنگ قرار گرفته و قادر به ادامه آن نیست. مسئله دوم هم این است که مقاومت فلسطین در مذاکرات برای برقراری آتش بس و تبادل اسرا، از موضع قدرت عمل می‌کند و هیچ یک از فشارهای نظامی و سیاسی که آمریکا و رژیم صهیونیستی، قصد داشتند در مذاکرات بر حماس وارد کنند، به نتیجه نرسیده است.

تحولات هفته‌های اخیر نشان داده است که کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال توافقی نیست که به جنگ پایان دهد و شخص نتانیاهو علناً آتش بس را رد کرده و گفته که چنین توافقی به معنای تحقق اهداف حماس است. بعد از آن نتانیاهو وارد مانور جدیدی شد که بیشتر مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست؛ جایی که او روی برکناری «جو بایدن» رئیس جمهور فعلی ایالات متحده و پیروزی دونالد ترامپ حساب باز می‌کند.

مقاومت، سردمدار حمایت از فلسطین در میان خیانت سازشکاران

در واقع همه شواهد نشان می‌دهد که نتانیاهو به دنبال طفره رفتن و فرار از هرگونه توافق آتش بس تا زمان مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست. «ایتمار بن گویر» وزیر فاشیست امنیت داخلی کابینه نتانیاهو علناً به این مسئله اذعان و تاکید کرد که موافقت با توافق آتش بس، به منزله خنجری بر پشت ترامپ است. در این میان تشکیلات خودگردان فلسطین که سیاست‌های خائنانه خود و همکاری و هماهنگی با رژیم صهیونیستی و آمریکا را بیشتر هم کرده، با طمع حکومت در نوار غزه، در تلاش برای تشدید فشارها بر حماس و شکست این جنبش در مذاکرات است.

همه این‌ها واقعیت‌هایی است که نه تنها مقاومت فلسطین، بلکه همه گروه‌های مقاومت در منطقه به خوبی از آن آگاهند و راهبرد خود را برای حمایت از غزه، با آگاهی از این تحولات تعیین کرده‌اند. رهبران گروه‌های مقاومت در منطقه همچنین بر این اساس عمل می‌کنند که انتظار هیچ گونه تغییری در مواضع رسمی رژیم‌های عربی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی وجود ندارد؛ به طوری که همچنان بحث درباره عادی‌سازی روابط میان عربستان سعودی و رژیم اشغالگر ادامه دارد و سایر رژیم‌های سازشکار عربی همچون امارات هم در سطوح مختلف به حمایت از اسرائیل در جنگ ویرانگر این رژیم علیه غزه، ادامه می‌دهند.

همچنین اخیرا مقامات یمنی درباره حمایت عربستان از راهبرد آمریکا جهت تحت فشار قرار دادن یمن با هدف توقف عملیات‌های این کشور علیه رژیم صهیونیستی، هشدار دادند.

دیگر کشورهای عربی همچون اردن و مصر هم با وجود اینکه در گفتمان سیاسی از غزه حمایت و جنایات اسرائیل را محکوم می‌کنند؛ اما در عمل موضع دیگری دارند. در این میان اردن با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین و نیروهای امنیتی این تشکیلات در طرح‌های توطئه آمیز، جهت سرکوب مقاومت در کرانه باختری، همکاری می‌کند. مصر هم در جستجوی یک حکومت جایگزین برای حماس در نوار غزه، با آمریکا و اسرائیل هماهنگ است و به طور کلی مردم فلسطین متقاعد شده‌اند که برای نجات از تجاوزات و توطئه‌های صهیونیست‌ها، به هیچ وجه نمی‌توانند روی کشورهای عربی حساب باز کنند.

این در حالی است که گروه‌های مقاومت از جمله حزب الله و انصارالله از همان روزهای اول جنگ تاکید کردند که شکست مقاومت در غزه، ممنوع است و ما هرگز این اجازه را نخواهیم داد.

عملیات‌های مشترک عراق و یمن ضد صهیونیست‌ها از شمال تا جنوب

بر همین اساس جبهه‌های حامی غزه در محور مقاومت همزمان با تحولات میدانی، تاکتیک‌ها و راهبرد خود را هم تغییر داده و همگام با این تحولات حرکت کرده‌اند و بدون اینکه به سمت گسترش جنگ حرکت کنند، معادلات مورد نظر خود را به دشمن اشغالگر تحمیل نمودند و پیام‌هایشان را به این رژیم و متحدان آن رساندند.

در این بین مقاومت در غزه از مرحله مقابله با تهاجمات نیروهای اشغالگر، به مرحله حمله مستقیم به مراکز تمرکز و استقرار این نیروها در تمامی مناطق نوار غزه وارد شده است. طی دو هفته گذشته نمونه‌هایی از این سبک جدید مقاومت غزه ارائه شد که بیانگر توانایی مستمر آن در انجام عملیات شناسایی، ایجاد کمین‌ها از جمله بمب گذاری در مسیر نیروهای دشمن و تانک‌های آن، انجام حملات دقیق انفرادی و موشکی و … است.

در جبهه شرقی برای حمایت از غزه، طی یک ماه گذشته شاهد راهبرد جالب مقاومت اسلامی عراق و نیروهای یمنی بوده‌ایم؛ جایی که عراقی‌ها در حال اجرای برنامه همکاری ویژه با جنبش انصارالله یمن هستند و عملیات‌های مشترکی را علیه مواضع حیاتی رژیم اشغالگر در چندین منطقه از جمله حیفا در شمال و ایلات در جنوب فلسطین اشغالی انجام می‌دهند. آنها همچنین با این عملیات‌های خود پیامی را مخابره کردند، مبنی بر اینکه هر لحظه می‌توانند پایگاه‌های آمریکا را هم هدف قرار دهند.

اسرائیل ضربه بعدی را از کجا می‌خورد؟

اما عملیات پیشرفته و شگفت آوری که دیروز یمنی‌ها در تل‌آویو انجام دادند، یک عملیات تصادفی نبود بلکه طبق محاسبات و برنامه‌ریزی‌های دقیق قبلی انجام شد و بانک هدف هم به شکل دقیق انتخاب شده بود و نشان می‌دهد، بانک اهدافی که مقاومت در عمق فلسطین اشغالی تعیین کرده، بسیار بیشتر از چیزی است که صهیونیست‌ها تصور می‌کنند. همانطور که حزب الله با انتشار فیلم‌های متوالی از تصاویر مواضع حیاتی و حساس رژیم صهیونیستی در عمق فلسطین اشغالی نشان داده، غافلگیری‌های جدیدی برای دشمن در این زمینه دارد و صهیونیست‌ها همچنان باید در حالت نیم خیز بمانند.

سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود با هشدار جدی به صهیونیست‌ها گفت: «اگر تانک‌هایتان به جنوب لبنان بیاید با مشکل کمبود تانک مواجه نخواهید شد، زیرا اصلاً تانکی برایتان باقی نمی‌ماند و همه آنها را نابود می‌کنیم». این جمله سید حسن نصرالله بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و محافل عبری داشت و آن را تهدیدی بی‌سابقه و نگران کننده از سوی دبیرکل حزب الله دانستند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این زمینه گزارش داد: نصرالله هر زمان هرچه که بگوید با عمل او تطابق دارد و هر تهدیدی که بکند انجام می‌دهد. ما در گذشته بارها دیده‌ایم که نصرالله هرچه گفته به آن عمل کرده است. نصرالله جبهه غزه و لبنان را به یکدیگر مرتبط کرده که البته این موضوع جدیدی نیست؛ اما اگر جنگ در غزه ادامه پیدا کند، قطعاً مسئله بسیار نگران کننده می‌شود. نصرالله به خوبی می‌داند که چگونه کلمات جمله‌های خود را انتخاب کند و اینکه برای نخستین بار از زمان آغاز درگیری‌ها، چنین تهدیدی را در زمینه گسترش جنگ مطرح می‌کند، تصادفی نیست.

شبکه ۱۳ این رژیم هم در همین زمینه اعلام کرد: نصرالله علاوه بر خواندن گزارش‌ها و اخبار، همه آنچه که در رسانه‌ها و جامعه اسرائیلی گفته می‌شود را هم به خوبی می‌داند. مقامات محلی در شهرک‌های شمالی می‌گویند که رئیس جبهه شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی)، نصرالله است و او از آخرین تحولات آگاهی کامل دارد.

همچنین دبیرکل حزب الله در یک بخش از سخنرانی اخیر خود هم گفته بود: تا زمانی که دشمن صهیونیستی به هدف قرار دادن غیرنظامیان ادامه دهد، حزب الله هم به شلیک موشک‌ها و هدف قرار دادن شهرک‌های جدید صهیونیست‌ها ادامه خواهد داد، شهرک‌هایی که قبلاً مورد هدف قرار نداده بود. این صحبت‌های سید حسن نصرالله هم نگرانی زیادی را در میان محافل صهیونیستی برانگیخته است.

این بدان معناست که مقاومت لبنان آماده است تا در زمینه هدف قرار دادن مواضع رژیم صهیونیستی، به سمت دورترین مناطق فلسطین اشغالی حرکت کند. در این میان بین حمله پهپادی یمن به تل‌آویو تا موشک باران شهرک‌های جدید صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی، یک رشته منسجم و بسیار ضخیمی است که مقاومت آن را تا غزه امتداد می‌دهد و به دوست و دشمن می‌فهماند که تا زمان توقف کامل تجاوزات اشغالگران علیه غزه و پیروزی نهایی مقاومت و مردم فلسطین، از عملیات‌های حمایتی خود دست نخواهد کشید.

به طور کلی با حمله پهپادی که دیروز یمنی‌ها در قلب تل‌آویو انجام دادند، نبرد طوفان الاقصی وارد مرحله جدیدی شد و این اتفاق بیانگر توانایی نیروهای مقاومت در انجام عملیات‌هایی است که دشمن صهیونیستی نمی‌تواند جلوی آنها را بگیرد. عملیاتی که دیروز یمن انجام داد، می‌تواند مقدمه‌ای برای سایر عملیات‌های غافلگیر کننده از سوی هر یک از گروه‌های مقاومت باشد و اسرائیل نمی‌تواند تشخیص دهد که در مرحله بعدی قرار است از کجا ضربه بخورد.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=392856

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]