1

جاده زیبا و پر پیچ و خم چالوس

  • کد خبر : 395222
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱:۵۴
همه خیابان‌های اصلی ایران نام رسمی و ثبت‌شده‌ای در نقشه و سازمان جاده‌ها دارد. نام اصلی و رسمی جاده چالوس، جاده ۵۹ است و روی نقشه نیز با همین عدد نشان‌گذاری شده است. البته که به دلیل مقصد اصلی و شهر انتهایی جاده ۵۹ به چالوس به این مسیر جاده چالوس نیز گفته می‌شود.

شمال شرق تهران و جنوب غرب کرج، نقطه شروع جاده ۵۹ است. نقطه‌ای رویایی و دوست‌داشتنی که این جاده آغاز می‌شود کنار کرج، کلاک نو و نزدیک تهران است. اگر دوست دارید کل مسیر را بدون این‌که رانندگی کنید ببینیند، با ما همراه باشید و نقطه‌به‌نقطه‌اش را بشناسید.

مسیر از جنوب شرقی کرج آغاز می‌شود. روی گوگل مپ که نگاه کنید موقعیتش را به‌خوبی درک می‌فهمید. اولین روستای مسیر باغ پیر نام دارد. مسیر با گذر از مراکز تفریحی و رفاهی بین جاده زیادی ادامه پیدا می‌کند.

درست است که این جاده شرایط امنیتی خوبی ندارد، اما به دلیل رفت‌وآمد زیاد تا دلتان بخواهد امکانات رفاهی در آن ساخته شده است. حدود ۲۳ کیلومتر بعد از باغ پیر که رانندگی کنید جاده به یکی از نقاط عطف خود می‌رسد که چیزی جز سدکرج یا سد امیرکبیر نیست.

از سد تا گچسر که یکی از شهرهای معروف شمال کشور است، باید چیزی حدود ۴۰ کیلومتر رانندگی کنید. بعد از سد امیرکبیر مسیر به اوج زیبایی‌هایش می‌رسد پس حتما نهایت لذت را از محیط اطرافتان ببرید. گچسر آخرین شهر از محیط کوهستانی جاده است و بعد از آن خصوصا وقتی به سیاه‌پیشه و کلارک می‌رسید، محیط سرسبز جنگلی شروع می‌شود. محیطی جذاب و دیدنی که تماشایش آدرنالین خونتان را صد می‌کند.

مردم قدیم که کودنی نداشتند، در محیطی سالم با هوای پاک و دنیای بدون آشغال، تماشای منظره‌ها و ایستادن روی نقاط مرتفع جاده چالوس بوده که بیش‌ از هر چیز دیگری مزد تلاششان در حفر تونل و آسفالت کشی این جاده را می‌داده.

محیط جنگلی جاده چالوس که از کمربند سبز شمال عبور می‌کند حدود ۱ ساعت رانندگی بدون ترافیک است و به شهر چالوس که می‌رسد تمام می‌شود. البته زیبایی‌ها تمام نمی‌شوند چون می‌توانید این تجربه را با جاهای دیدنی چالوس ادامه بدهید.

فکر کنم نیازی به تاکید نیست که بگویم با رد شدن هر لحظه، یک منظره تازه را از دست داده‌اید، پس توجه فراموشتان نشود. آرام‌ و ‌بی‌سروصدا صدای پخش را کمی زیاد کنید، آهنگ اِبی، معین یا هایده را پخش کنید و از کل مسیر لذت ببرید.

عکاس:

خبرنگار:

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=395222

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]