1

بررسی دوگانگی آمریکا در قبال حقوق بشر؛ از اوکراین تا غزه

  • کد خبر : 395521
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۴:۲۷

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، نگاهی به مواضع و عملکرد آمریکا در حوزه حقوق بشـر در ابعاد داخلی و خارجی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها خـود یکی از مهم‌ترین ناقضان حقوق بشر در سـطح جهـان بوده‌اند. مطالعه‌های انجام شده گویای این واقعیت است که این کشور همانند سال‌های گذشته، همچنان در سطوح مختلف به نقض حقوق اساسی […]

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، نگاهی به مواضع و عملکرد آمریکا در حوزه حقوق بشـر در ابعاد داخلی و خارجی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها خـود یکی از مهم‌ترین ناقضان حقوق بشر در سـطح جهـان بوده‌اند.

مطالعه‌های انجام شده گویای این واقعیت است که این کشور همانند سال‌های گذشته، همچنان در سطوح مختلف به نقض حقوق اساسی و اولیه بشری پرداخته است.

به دنبال انجام عملیات ضداشغالگرانه طوفان الاقصی و پس از آن حمله‌های گسترده رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع نوار غزه و کرانه باختری، آمریکا از طریق ارائه انواع حمایت‌ها و تامین تسلیحات مرگ‌بار، در نقش شریک اصلی اقدام‌ها و جنایت‌های رژیم صهیونیستی عمل کرده و تلاش‌های جامعه جهانی برای برقراری آتش‌بس را با شکست مواجه کرده است.

از جمله این تلاش‌ها می‌توان به ۴ قطعنامه شورای امنیت در ارتباط با آتش‌بس در غزه و عضویت فلسطین در سازمان ملل اشاره کرد که از سوی آمریکا وتو شد. 

آمریکا در ۹ ماه گذشته در کنار حمایت‌ها و ارائه انواع کمک‌ها به رژیم صهیونیستی، به قطعنامه‌های مجمع عمومی و شورای حقوق بشر رای منفی داد.

مردم جهان دوگانگی آمریکا در موضوع حقوق بشر را می‌بینند

در ابن رابطه امین انصاری، دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ایران در گفت‌وگو با میزان درباره دوگانگی آمریکا و غرب در قبال حقوق بشر، می‌گوید: تمام دنیا دوگانگی آمریکا را در موضوع حقوق بشر می‌بینند چراکه مردم دنیا خود به این موضوع رسیده‌اند.

انصاری با اشاره به برانگیخته شدن اعتراض‌های دانشجویی به جنگ غزه در سراسر آمریکا، گفت: تظاهرات دانشجوبان آمریکایی حرکتی بزرگ و از دل آمریکا بود؛ دانشجویان اعتراض کرده و رسوایی آمریکا را فریاد زدند.

وی اظهار کرد: آمریکایی‌ها می‌خواستند رژیم صهیونیستی را به‌عنوان نماد دموکراسی به منطقه معرفی کنند اما همه حمایت‌های آمریکا را از جنایت‌های رژیم صهیونیستی دیدیم و این جنایت‌ها تا حدی ادامه پیدا کرد که تمام دنیا بیدار شدند.

انصاری، تاکید کرد: جبهه مقاومت از این حمایت‌ها آگاه بود؛ اما یک سری از افراد در سراسر جهان که باید آگاه می‌شدند، به این آگاهی رسیدند و همه تناقض و دوگانگی آمریکا را دیدند.

غربی‌ها در هر جایی که به نفعشان باشد از حقوق بشر حمایت می‌کنند

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ایران در بخشی دیگر با اشاره به اینکه غربی‌ها در هر جایی که به نفع خودشان است، از حقوق بشر حمایت می‌کنند، گفت: نمونه این موضوع جنگ اوکراین است؛ به این دلیل که اوکراین متحد غرب بوده و در جناح آن‌ها قرار دارد صحبت از حقوق بشر می‌کنند اما در طرف دیگر در موضوع غزه، آن‌ها این را می‌بینند که مردم مظلوم غزه به شهادت می‌رسند، اما نه تنها از غزه حمایت نمی‌کنند، بلکه رای‌های سازمان ملل را نیز وتو می‌کنند.

وی با بیان اینکه این دوگانگی آشکار شده و در نامه مقام معظم رهبری به آن نیز پرداخته شده است، عنوان کرد: در حال حاضر همه آزادی‌خواهان جهان متوجه دوگانگی غرب و به‌ویژه آمریکا در قبال حقوق بشر شده‌اند.

انصاری، تاکید کرد: اعتراض‌ها به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی علنی شده است؛ یک نمونه از این علنی شدن، خود مردم آمریکا هستند. 

به گفته وی، در حال حاضر نیاز نیست که جهان اسلام دوگانگی آمریکا در مورد حقوق بشر را آشکار کند چراکه مردم این کشور بیدار شده و قیام کرده‌اند و برای حمایت از غزه فریاد می‌زنند؟ 

انصاری، توضیح داد: جوانان و دانشجویان آمریکایی متوجه این ظلم شده و در خیابان‌ها و دانشگاه‌ها دست به تظاهرات زده‌اند؛ البته این موضوع فقط مختص آمریکا نبوده و کشور‌های دیگر غربی نیز شاهد این اعتراض‌ها هستند.

همه متوجه حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی شده‌اند

وی خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که تمام دنیا متوجه حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی و دوگانگی آن در قبال حقوق بشر شده‌اند.

انصاری با بیان اینکه حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی کاملا مشهود بوده است، تاکید کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی نبود، این رژیم یک هفته هم دوام نمی‌آورد. 

انصاری، معتقد است که حتما باید به طور جداگانه از آمریکا نیز به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی در مجامع بین‌المللی طرح شکایت شود.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ایران در پایان گفت: آزادی‌خواهان جهان قطعا همان‌طور که آفریقای جنوبی همت کرده و رژیم صهیونیستی را در دادگاه لاهه به چالش کشید، این حرکت را علیه آمریکا انجام خواهند داد. 

منبع: میزان

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=395521

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]