2

اقدامات وزارت صمت برای رفع کمبود برق صنایع

  • کد خبر : 395743
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۷:۱۸

به گزارش «تابناک»، این برنامه در راستای اتمام تعطیلی صنایع به دلیل کسری معمول برق در فصول گرم سال و اوج‌گیری مصرف عمومی برق در کشور پیش‌بینی شده است. وزارت صمت تدابیر دیگری نیز برای کاهش اثرات منفی ناترازی برق اندیشیده است، که ضرورت تغییر ریل تولید از صنایع انرژی‌بر به صنایع دانش بنیان و […]

به گزارش «تابناک»، این برنامه در راستای اتمام تعطیلی صنایع به دلیل کسری معمول برق در فصول گرم سال و اوج‌گیری مصرف عمومی برق در کشور پیش‌بینی شده است.

وزارت صمت تدابیر دیگری نیز برای کاهش اثرات منفی ناترازی برق اندیشیده است، که ضرورت تغییر ریل تولید از صنایع انرژی‌بر به صنایع دانش بنیان و تولیدات فناورانه یکی از آنهاست. 

در حوزه زیرساخت‌های تولید، مدیریت ناترازی انرژی از طریق افزایش بهره وری تولید و کاهش شدت مصارف انرژی ، تولید انرژی با مشارکت و سرمایه گذاری ۸۵۰ همتی شرکتهای بزرگ صنعتی معدنی و مدیریت مصرف انرژی پیگیری شده است.

ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی با تمهید ۱۱۵زون خورشیدی با ظرفیت ۱۴۴مگاوات در سال ۱۴۰۲ نوید ورود ایران به جمع کشورهایی است که می‌کوشند بخش اعظم انرژی مورد نیاز صنایع خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک تامین سازند.

عملیات ظرفیت افزایی وزارت صمت در دولت سیزدهم برای تامین برق ۲۸۷ مگاوات برای فاز عملیاتی شهرکها و نواحی صنعتی در سال ۱۴۰۲ ، می‌تواند گام بلندی در جهت رفع نگرانی صاحبان صنایع به خصوص در بخش خصوصی باشد و نوید بهبود آمار تولید و پایان تعطیلی مقطعی این بخش از صنعت کشور را در آینده نزدیک بدهد.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=395743

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]