0

دستیابی متخصصان به تکنولوژی آب شیرین‌کن‌های حرارتی و نمک زدا

  • کد خبر : 395850
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷

فرزان نیک پور مدیر عامل شرکت دانش بنیان دانش پژوهان اظهار کرد: این مجموعه در زمینه طراحی، تامین و ساخت، اجرا، راه اندازی و بهره برداری از سیستم های آب شیرین کن و تصفیه آب با استفاده از نیروی نخبه و متخصص و با اتکاء به دانش بومی، پروژه های متعدد و موفقی را در […]

فرزان نیک پور مدیر عامل شرکت دانش بنیان دانش پژوهان اظهار کرد: این مجموعه در زمینه طراحی، تامین و ساخت، اجرا، راه اندازی و بهره برداری از سیستم های آب شیرین کن و تصفیه آب با استفاده از نیروی نخبه و متخصص و با اتکاء به دانش بومی، پروژه های متعدد و موفقی را در این حوزه به انجام رسانده است.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان افزود: همچنین تکنولوژی آب شیرین کن های حرارتی و غشایی را تا آنجایی که مقدور بوده، توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده و بخش عمده طراحی و ساخت نهایی شیرین کن غشایی در حال انجام است.

وی ضمن بیان این توضیح که تکنولوژیهای غشایی RO/NF دارای بیشترین کاربرد در تأمین آب و نمک زدایی هستند، خاطرنشان کرد: همچنین روش آب شیرین کن حرارتی بر مبنای تبخیر و چگالش آب در چندین مرحله در شرایط خلأ انجام می شود. به دلیل دمای پایین عملیاتی و طراحی عالی، استفاده از این روش به ویژه برای واحدهای تولید همزمان در میان روشهای حرارتی دیگر در حال رشد است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به ساخت پکیج آب شیرین کن های قابل حمل و ثابت و نصب ان در مناطق محروم و مناطق صنعتی گفت: اغلب پروژه های ما در مقیاس بزرگ صنعتی بوده ولی پروژه های کوچک تر زا در مناطق محروم به خصوص سیستان و بلوچستان، زاهدان و خوزستان اجرایی کرده ایم.

این فعال فناور ادامه داد: آب شیرین کن های قابل حمل در کانتینر قرار می گیرند و در هر محلی که نیاز باشد، قابل نصب است. این دستگاه ها آب را از نظر املاح و هم از نظر حذف مواد آلی و میکروبی در لحظه تصفیه می کند و به کیفیت مطلوب آب شرب می رساند.

وی بیان کرد: در پروژه خوزستان با استفاده از آب شرین کن های ثابت از آب چاه، آب های سطحی و رودخانه آب شرب تولید کردیم. ۳۵۰ هزار لیتر در روز آب تصفیه می کرد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه آب شیرین کن قابل حمل این شرکت قابلیت استفاده در اربعین را دارد، گفت: این محصول در کانتینر ۲۰ یا ۴۰ فوت نصب می شود و به محض اینکه آب وارد دستگاه می‌شود، با زدودن املاح، آب قابل شرب خارج خواهد شد.

وی درباره قیمت آب شیرین کن ها توضیح داد و گفت: قیمت آب شیرین کن های تولیدی این شرکت قابل رقابت با کشور اسپانیا است. اسپانیا یکی از تولیدکنندگان و دارای دانش فنی این محصول بوده اما محصولات ما ۲۰ درصد ارزان تر از نمونه اسپانیایی است.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=395850

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]