2

پزشکیان مواضع خوبی در خصوص هدایت دینی جامعه دارد

  • کد خبر : 395991
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۵

افق نیوز؛ به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با مسعود پزشکیان رئیس جمهوری منتخب دیدار و گفتگو کرد. وی پس از این دیدار گفت: یکی از موارد مهم در مورد دکتر پزشکیان تسلط ایشان بر قرآن و نهج‌البلاغه است، ممکن است افراد زیادی این دو […]

افق نیوز؛

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با مسعود پزشکیان رئیس جمهوری منتخب دیدار و گفتگو کرد.

وی پس از این دیدار گفت: یکی از موارد مهم در مورد دکتر پزشکیان تسلط ایشان بر قرآن و نهج‌البلاغه است، ممکن است افراد زیادی این دو کتاب دینی را فراگرفته باشند، اما فرصت نهادینه کردن آن را در حکمرانی نداشته اند و خدا این نعمت را به دکتر پزشکیان داده است.

حاجی‌صادقی با بیان اینکه در ادامه این دیدار درباره ظرفیت‌هایی که پزشکیان در کنار مسئولیتهای سیاسی و اقتصادی برای افزایش هدایت دینی جامعه دارند، گفت‌وگو شد، افزود: پزشکیان مواضع بسیار خوبی در این حوزه داشته و عنوان کرد باید در مفاهیم دینی بازخوانی داشته باشیم و یک تلقی جدید از دین داری به جامعه ارائه دهیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: پزشکیان به جوانان حق می‌دادند، زمانی که یک دین داری اجباری و تحمیلی به آنها القا کنیم، متقاعد نشوند و هنگامی که از راه فطرت و هر آنچه که قرآن به ما آموخته وارد شویم، تاثیرپذیر باشند.

حاجی صادقی گفت: تعبیر پزشکیان این بود، به جای اینکه فردی را برای نماز خواندن اجبار کنیم، اقامه و کارکردهای نماز را برای افراد تشریح کنیم، بنابراین قرار شد در آینده گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این حوزه خدمت ایشان ارائه دهیم و ایشان نیز افراد خاصی برای این موضوع تعیین کنند که بتوانیم در کنار خدمات دیگر آیه قرآن «الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاهَ وَآتَوُا الزَّکَاهَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ ۗ» را محقق کنیم که ان شاء الله این کار انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

source
تمام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=395991

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]