0

آیفون ۱۴ و ۱۵ غیررسمی وارد می‌شود/ ۵ ماه است در صف تخصیص ارز هستیم

  • کد خبر : 396042
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۴:۲۷

به گزارش خبرنگار تابناک، عبدالمهدی اسدی، رئیس انجمن تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی امروز در نشست خبری با تاکید بر پیگیری مطالبات صنفی این انجمن از دولت چهاردهم اظهار داشت: بازرگانان تلفن با سختی زیادی، کالای مرغوب را خریداری و وارد کشور می‌کنند و با چالش‌های تخصیص ارز مواجه هستند. این در حالی است […]

به گزارش خبرنگار تابناک، عبدالمهدی اسدی، رئیس انجمن تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی امروز در نشست خبری با تاکید بر پیگیری مطالبات صنفی این انجمن از دولت چهاردهم اظهار داشت: بازرگانان تلفن با سختی زیادی، کالای مرغوب را خریداری و وارد کشور می‌کنند و با چالش‌های تخصیص ارز مواجه هستند. این در حالی است که حجم بازار موبایل ایران حدود ۳ میلیارد دلار است.

 

وی یادآور شد: در نامه اخیر انجمن به رییس‌جمهور منتخب صرفاً مطالبات صنفی را دنبال کردیم و اهداف سیاسی نداشتیم. ما به دنبال شفافیت هستیم و امیدواریم در دولت جدید شاهد شفاف سازی در بازار تلفن همراه باشیم. به گونه‌ای که همه بدانند که چه اتفاقی در این بازار می افتد.

 

اسدی با اشاره به اینکه آرزو می کنیم در آینده تلفن همراه با کیفیت و به روز و با فناوری جدید، در کشورمان تولید شود، افزود: متاسفانه آیفون ۱۴ و ۱۵ با روش های غیررسمی وارد کشورمان می‌شود و با راهکارهایی، فعالسازی و قابل استفاده می‌شود. این در حالی است که دولت از منابع درآمدی در حوزه گمرکی و سود بازرگانی واردات این گوشی‌ها بی بهره است.

 

در ادامه این نشست، سید حسین سادات حسینی، رییس اتحادیه مخابرات تهران بیان داشت: ۷۰۰ شرکت واردکننده در صنف تلفن همراه و تبلت داریم. متاسفانه این شرکت ها در ماه‌های اخیر با تعدیل نیرو مواجه شده اند و مشکلات اقتصادی دارند. چراکه الگوریتم تخصیص ارز، همه معادلات شرکت های واردکننده را برهم زده است. بسیاری از شرکت ها در صف تخصیص ارز هستند اما خبری نیست.

 

اسدی، رئیس انجمن تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی نیز در پاسخ به سوالی درباره تخصیص ارز به شرکت‌های واردکننده تلفن همراه گفت: از اول فروردین سابقه شرکت‌ها باز شده و حدود ۵ ماه است که در صف تخصیص ارز هستند. البته هنوز ارز اسفند ماه سال ۱۴۰۲ هم تخصیص نیافته است.

 

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=396042

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]