0

اردوغان:کنگره آمریکا از تشویق هیتلر زمانه ذره‌ای خجالت نکشید

  • کد خبر : 396140
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز جمعه طی سخنانی با اشاره به سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تشویق اعضای کنگره گفت: معمولاً اشخاصی که به بشریت خدمت می‌کنند مورد تشویق قرار می‌گیرند، اما دنیا شاهد تشویق یک قاتل و عامل نسل‌کشی در کنگره آمریکا بود. […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز جمعه طی سخنانی با اشاره به سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تشویق اعضای کنگره گفت: معمولاً اشخاصی که به بشریت خدمت می‌کنند مورد تشویق قرار می‌گیرند، اما دنیا شاهد تشویق یک قاتل و عامل نسل‌کشی در کنگره آمریکا بود.

وی با بیان اینکه مجلس نمایندگان کسانی را که نزدیک به ۴۰ هزار کودک، زن و سالخورده را به قتل رساندند، تحسین می‌کند، اظهار داشت: سیستم جهانی که برای محافظت از منافع اقتصادی، سیاسی، نظامی و دیپلماتیک برندگان جنگ جهانی دوم ایجاد شده، آغاز به منسوخ شدن کرده است.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: کسانی که در حرف به همه دنیا درس دموکراسی و حقوق بشر می‌دهند از تشویق هیتلر زمانه ذره‌ای خجالت نمی‌کشند. ما با جنونی مواجه هستیم که به میزبانی از قصابی که دستانش به خون ۱۵۰ هزار غزه‌ای آلوده است، بسنده نکرده و سخنرانی پر از هذیان او را تحسین می‌کند.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=396140

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]