0

صدیقی: همگان به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنند

  • کد خبر : 396155
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۶

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی این هفته‌ی پایتخت که در مصلای امام خمینی(ره) اقامه شد، درخصوص بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس دوازدهم بیان کرد: آنچه ایشان نسبت به مجلس و دولت و رئیس‌جمهور مطرح می‌کنند این موارد، مطالبات همه‌ی […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی این هفته‌ی پایتخت که در مصلای امام خمینی(ره) اقامه شد، درخصوص بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس دوازدهم بیان کرد: آنچه ایشان نسبت به مجلس و دولت و رئیس‌جمهور مطرح می‌کنند این موارد، مطالبات همه‌ی مردم است.

وی افزود: رهبر انقلاب هم اشاره داشتند که مجلس همیشه سوال‌کننده نیست و پاسخگو هم هست؛ کرسیِ نمایندگی مربوط و متعلق به همه‌ی مردم است. یک نماینده باید در پیشگاه خدا و وجدان خودش پاسخگو باشد. قوای سه‌گانه کمیته‌ی مشترکی برای شناخت موضوعات، مسائل و مشکلات کشور تشکیل دهند و این کمیته فعال باشند و قوا را به اولویت‌های نیازهای کشور آشنا کند.

خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به لزوم هماهنگی‌ها با دولت جدید گفت: رئیس‌جمهور، دومین شخصیت کشور است و باید همه از او توقع به‌جا و ممکن داشته باشند و آحاد ملت به وی کمک کنند؛ هم‌چنین تمامی قوا به قوه مجریه که در میدان است و مواجهه مستقیم با نیازهای مردم دارد را یاری کنند.

صدیقی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب از مجلس خواستند تعامل سازنده با رئیس‌جمهور منتخب داشتند و در مسئله تشکیل کابینه و تعیین وزرا هم توصیه داشتند که هم رئیس‌جمهور که اظهار می‌کند که ولایت خط قرمز اوست و مجلس هم باید این توصیه‌ها را جدی بگیرند. پیشنهاد می‌کنم رئیس‌جمهور منتخب قبل از معرفی گزینه‌ها به مجلس، با نمایندان گفت‌وگو داشته باشند و ارزیابی کنند که بعد از معرفی، با شکاف مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه کسی به‌عنوان وزیر معرفی شود که «امین» باشد، اظهار داشت: طبق فرمایشات رهبر انقلاب، باید وزرا و کابینه از بُنِ دندان به نظام اعتقاد داشته باشند و نباید در کلام بگوید موافق نظام است ولی مواضع چنین فردی مخالف نظام است.

امام جمعه موقت تهران درخصوص تنفیذ حکم رئیس‌جمهور منتخب از سوی رهبر معظم انقلاب بیان کرد: تنفیذ ریاست جمهوری مبنای فقهی در اسلام ناب محمدی دارد و در قانون اساسی هم ذکر شده است؛ این، تنفیذ آرای ملت از جانب رهبر انقلاب است و به رأی مردم قداست می‌دهد. نکته‌ی دیگر اینکه با تنفیذ، ولایت فقیه رئیس‌جمهور را نصب می‌کند؛ جمهوریت با رأی مردم است و مشروعیت با نصب توسط ولی فقیه است. 

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=396155

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]