1

سفر زیرزمینی اهالی پایتخت از سه‌‌راه ورامین تا چیتگر

  • کد خبر : 396352
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۴:۴۹

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شهریار افندی‌زاده به تشریح جزئیات و ویژگی‌های خط متروی سه‌راه ورامین ـ چیتگر پرداخت و افزود: در مطالعات بازبینی شده شبکه انبوه‌بر همگانی شهر تهران، احداث خط ۹ مترو با مبدأ و مقصد سه‌راه ورامین ـ چیتگر به طول ۵۳ کیلومتر و تعداد ۴۰ ایستگاه به تصویب رسیده که این […]

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شهریار افندی‌زاده به تشریح جزئیات و ویژگی‌های خط متروی سه‌راه ورامین ـ چیتگر پرداخت و افزود: در مطالعات بازبینی شده شبکه انبوه‌بر همگانی شهر تهران، احداث خط ۹ مترو با مبدأ و مقصد سه‌راه ورامین ـ چیتگر به طول ۵۳ کیلومتر و تعداد ۴۰ ایستگاه به تصویب رسیده که این خط در نقطه شروع با خط ۱۱ در محدوده جاده ورامین تبادل داشته و سپس مسیر آن با عبور از بزرگراه امام رضا(ع) به سه‌راه افسریه می‌رسد. ️

وی گفت: این خط با پوشش مناطق ۸،۴، ۱۳، ۱۴ و ۲۰ در شرق تهران به سمت غرب ادامه مسیر می‌دهد و نواحی شمالی بزرگراه همت واقع در مناطق ۳،۲ و ۵ را پوشش می‌دهد و در نهایت با تغییر مسیر حرکت به سمت جنوب، منطقه ۲۲ را پوشش داده و به ایستگاه چیتگر که یک ایستگاه تبادلی مهم با خط ۵ (اکسپرس B) و خط ۱۱ است، ختم می‌شود. ️

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با بیان اینکه خط ۹ نقش مهمی در افزایش سهم حمل و نقل همگانی و ایجاد یکپارچگی شبکه دارد، اظهار کرد: با توجه به ساخت و سازهای مسکونی در منطقه ۲۲ و پوشش ضعیف حمل و نقل همگانی انبوه‌بر در این منطقه، خط ۹ می‌تواند نقش عمده‌ای در جابه‌جایی شهروندان ساکن در این منطقه  داشته باشد و موجب تغییر شیوه سفر از خودروی شخصی به مترو در همان مبدأ شود.

️به گفته افندیزاده، بخشی از مسافران حومه‌ای کرج نیز در ایستگاه تبادلی وردآورد از این خط استفاده خواهند کرد و به‌طور کلی مسافران در این کریدور می توانند با استفاده از خطوط تقاطعی به مناطق مرکزی و جنوبی تهران و بالعکس سفر کنند.

گفتنی است خطوط ۷ گانه متروی تهران و حومه به‌نحوی طراحی و اجرا شده است که حداکثر پوشش را در مناطق مرکزی ـ تجاری شهر شامل مناطق ۶، ۷، ۱۱ و ۱۲ ایجاد کنند، اما در رویکرد جدید، خط ۹ بعنوان یکی از طولانی‌ترین خطوط شبکه جدید متروی شهر تهران، به‌گونه‌ای طراحی شده که با تشکیل حلقه با خط ۸ مترو، حداکثر پوشش‌دهی را برای مناطق بیرونی محدوده کنترل آلودگی هوا و داشتن تقاطع با خط ۱۱ حداکثر پوشش را برای تمامی مناطق حاشیه‌ای شهر فراهم سازد.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=396352

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]