0

آغاز دوره تربیت‌مدرس طرح ملی دادرس سبز

  • کد خبر : 396571
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسینی المدنی، رئیس سازمان جوانان هلال احمر در این رابطه گفت: سازمان جوانان برای اولین بار در قالب برنامه عملیاتی بلندمدت، بیش از سیصد هزار دادرسی را وارد جریان مهم «نه به تغییرات اقلیمی» می‌کند. وی افزود: این برنامه مهم و الزام‌آور در محل سازمان جوانان و با مشارکت و […]

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسینی المدنی، رئیس سازمان جوانان هلال احمر در این رابطه گفت: سازمان جوانان برای اولین بار در قالب برنامه عملیاتی بلندمدت، بیش از سیصد هزار دادرسی را وارد جریان مهم «نه به تغییرات اقلیمی» می‌کند.

وی افزود: این برنامه مهم و الزام‌آور در محل سازمان جوانان و با مشارکت و همکاری یونیسف (صندوق کودکان ملل متحد) رسماً آغاز به کارکرد.

حسینی المدنی بیان کرد: این برنامه در راستای انطباق‌پذیری و کاهش اثرات تغییرات اقلیمی سرفصل جدیدی را قالب طرح “دادرس سبز”، در معاونت پیش‌دبستانی و دانش‌آموزی سازمان اجرایی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره، شرکت کنندگان آموزش‌های لازم در خصوص تغییرات اقلیمی‌با محوریت سیلاب و خشکسالی را دریافت کرده و به عنوان مدرس به بیش از ۹۰۰ نفر از مربیان آموزش خواهند داد.

رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر تصریح کرد: افراد حاضر در دوره با موفقیت در آزمون، گواهی‌نامه بین‌المللی و دو امضایی مشترک بین سازمان جوانان و یونیسف را دریافت خواهند کرد و به عنوان مدرس دادرس سبز شناخته خواهند شد.

وی افزود: ارتقای آگاهی و بینش صحیح در رابطه با مسائل محیط زیستی و در راستای افزایش تاب‌آوری و کاهش آسیب‌پذیری در برابر تغییر اقلیمی، توسعه فرهنگ مسئولیت‌پذیری اجتماعی در میان نوجوانان با محوریت حفظ محیط‌زیست، سازگاری و کاهش آثار تغییرات اقلیمی و با تأکید بر تقویت نگاه تیزبین، ذهن مسئله محور و راه حل‌گرا، شبکه‌سازی نوجوانان در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست و توجه به انطباق‌پذیری و کاهش تغییرات اقلیمی و بهینه‌سازی و بهبود رویکرد برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان (به‌ویژه طرح دادرس) با محوریت تغییرات اقلیمی و محیط‌زیست از اهداف این طرح است.

حسینی المدنی در پایان گفت: در دادرس سبز چهار ساحت ساختاریافته، شامل: ساحت آموزشی، ساحت مشارکتی، ساحت شبکه‌سازی و ساحت ارزیابی و ارزشیابی در دستور کار سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر قرار دارد.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=396571

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]