0

بسته انگیزشی ۳۰ میلیارد دلاری ترکیه برای توسعه فناوری‌های پیشرفته

  • کد خبر : 396813
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به گفته رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه ۵ میلیارد دلار برای افزایش تولید وسایل نقلیه خود به یک میلیون دستگاه اختصاص می یابد. همچنین دولت قصد دارد بسته های انگیزشی دیگر در حوزه های فناوری پیشرفته به ارزش ۳۰ میلیارد دلار ارائه کند. اردوغان در یک […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به گفته رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه ۵ میلیارد دلار برای افزایش تولید وسایل نقلیه خود به یک میلیون دستگاه اختصاص می یابد. همچنین دولت قصد دارد بسته های انگیزشی دیگر در حوزه های فناوری پیشرفته به ارزش ۳۰ میلیارد دلار ارائه کند.

اردوغان در یک سخنرانی در استانبول اعلام کرد مسیر برای سرمایه گذاری تولید کنندگان خودروهای برقی فراهم شده و شرکت چینی BYD نیز توافق کرده تا یک واحد تولید یک میلیارد دلاری در این کشور بسازد. همچنین به گفته او ترکیه تصمیم دارد به یکی از بزرگترین بازیگران این صنعت در بلند مدت تبدیل شود.

رییس جمهور ترکیه در این باره گفت: ما یک بسته انگیزشی ۵ میلیارد دلاری در این زمینه ارائه می کنیم تا ظرفیت سالانه تولید ما تا حداقل یک میلیون دستگاه تضمین شود.

او همچنین اعلام کرد دولت تصمیم دارد یک بسته انگیزشی ۵ میلیارد دلاری دیگر برای ساخت کارخانه تراشه نیمه رسانا اختصاص دهد. همچنین او از بسته انگیزشی ۴.۵ میلیارد دلاری برای تبدیل شدن به یک مرکز تولید باتری در منطقه خبر داد.

به گفته او ۲.۵ میلیارد دلار برای پشتیبانی از واحدهای سلول خورشید با حداکثر ظرفیت ۱۵ گیگاوات تخصیص می‌یابد. همچنین دولت ۱.۷ میلیارد دلار دیگر برای ساخت قطعات حیاتی در صنعت انرژی بادی اختصاص می دهد.

اردوغان اضافه کرد ترکیه با توجه به تمام این بسته های انگیزشی تصمیم دارد حداقل ۲۰ میلیارد دلار در بخش سرمایه گذاری خصوصی جذب کند.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=396813

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]