0

پزشکیان در مجلس سوگند یاد کرد

  • کد خبر : 396835
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور عصر امروز در آیین تحلیف، سوگند یاد کرد. این مراسم با حضور مقامات بیش از ۸۰ کشور جهان و هم‌چنین مسئولان عالی کشوری و لشکری در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.   . طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی رئیس‌جمهور باید در این آیین، سوگند زیر […]

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور عصر امروز در آیین تحلیف، سوگند یاد کرد. این مراسم با حضور مقامات بیش از ۸۰ کشور جهان و هم‌چنین مسئولان عالی کشوری و لشکری در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

.

طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی رئیس‌جمهور باید در این آیین، سوگند زیر را یاد کرده و آن را به امضا برساند:

«بسم ‏اللّه‏ الرّحمن‏ الرّحیم، من به‌عنوان رئیس‏ جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‏‌کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم و همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‏هایی که بر عهده گرفته‌‏ام به‌کار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازم و از هرگونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است حمایت کنم. در حراست از مرز‏ها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم‏ السلام قدرتی را که ملت به‌عنوان امانتی مقدس به من سپرده است همچون امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارم».

به گزارش تسنیم، مرحلۀ دوم انتخابات ریاست‌جمهوریِ زودهنگامِ ۱۴۰۳ به‌علت شهادت آیت‌الله رئیسی در اردیبهشت امسال، نیمۀ تیرماه جاری برگزار شد و مسعود پزشکیان با کسب میزان ۱۶٫۳۸۴٫۴۰۳ رأی به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران منتخب شد.

مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور جدید روز یکشنبه ۷ مردادماه از جان رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور مسئولان کشوری و لشکری در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=396835

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]