1

ریزش شاخص بورس پیش از تحلیف رئیس‌ جمهور/ چرا سیگنال دلار نیمایی برای سهامداران جذاب نیست؟

  • کد خبر : 397013
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۲

به گزارش خبرنگار تابناک، شاخص کل بورس در چهارمین روز هفته، بازهم کاهشی شد و با افت ۱۱ هزار و ۲۹۶ واحد به سطح ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار واحد رسید. بازدهی منفی ۰.۵۳ درصدی نماگر اصلی بازار در شرایطی به ثبت رسیده است که طی حدود سه هفته اخیر با ریزش بیش از ۱۰۶ […]

ریزش شاخص بورس پیش از تحلیف رئیس‌ جمهور/ چرا سیگنال دلار نیمایی برای سهامداران جذاب نیست؟

به گزارش خبرنگار تابناک، شاخص کل بورس در چهارمین روز هفته، بازهم کاهشی شد و با افت ۱۱ هزار و ۲۹۶ واحد به سطح ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار واحد رسید. بازدهی منفی ۰.۵۳ درصدی نماگر اصلی بازار در شرایطی به ثبت رسیده است که طی حدود سه هفته اخیر با ریزش بیش از ۱۰۶ واحدی مواجه شده است.  

در معاملات امروز بازار سهام، شاخل کل هم وزن نیز با افت ۴۳۱۷ واحدی به رقم ۶۷۸ هزار و ۸۹۳ واحد رسیده است. این در حالی است که شاخص کل فرابورس امروز با کاهش ۱۴۴ واحد روبرو شد و در نهایت جایگاه ۲۱ هزار و ۹۲۹ واحد را ثبت رساند.

ریزش شاخص بورس پیش از تحلیف رئیس‌ جمهور/ چرا سیگنال دلار نیمایی برای سهامداران جذاب نیست؟

قرمزپوشی بورس در نهمین روز مردادماه، در شرایطی است که امروز سهامدارن بازار سرمایه در تالار بورس بیش از ۳۲۵ هزار معامله به ارزش ۷۳ هزار و ۹۹۸ میلیارد ریال انجام دادند و در نهایت ۹ میلیارد و ۵۶۲ میلیون سهم و حق تقدم را معامله کردند.

در این روز، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشت و پس از آن نماد‌های فارس، فولاد، مبین، شپنا و خودرو، بیشترین نقش را در افت شاخص کل بورس داشتند.

ریزش شاخص بورس پیش از تحلیف رئیس‌ جمهور/ چرا سیگنال دلار نیمایی برای سهامداران جذاب نیست؟

بر اساس این گزارش، بورس تهران در حالی قرمزپوش به استقبال تحلیف پزشکیان به عنوان رئیس جمهور دولت چهاردهم رفته است که از فردای پیروزی پزشکیان، چند روزی با روند رو به رشد شاخص کل بورس همراه شد، اما در مجموع تا به امروز افت بیش از ۱۰۶ هزار واحدی داشته است. این در شرایطی است که سهامداران طی روز‌های گذشته، از یک سو شاهد لغو مصوبه نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی و رشد نرخ دلار نیمایی به کانال ۴۴ هزار تومان بوده اند و از سوی دیگر، خبری از افزایش نرخ بهره بانکی نیست؛ بنابراین سیگنال‌های افزایشی در دسترس بوده است، اما آنچه از روند بورس طی هفته‌های اخیر حاصل شده، بازدهی منفی است.  

فعالان بازار در این خصوص تاکید دارند که به رغم در دسترس بودن سیگنال‌های صعودی برای بورس، اما بازار از خروج پول از بورس (نبود نقدینگی موثر) و بی اعتمادی مردم رنج می‌برد. چالشی که نیازمند تدبیر از سوی تیم اقتصادی دولت جدید است.

به گفته پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سرمایه، نمی‌توان دلیل سرخ‌پوشی بازار روز گذشته را تنها افزایش تنش‌های بین‌المللی دانست، چراکه بازار رنجور سرمایه بیش از گذشته به حمایت و توجه سرمایه‌گذاران و متولیان نیاز دارد. با وجود اینکه رئیس‌جمهور منتخب نخستین صحبت‌های خود را پس از تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان به اظهارنظر پیرامون وضعیت بازار اختصاص داد، اما پس از آن صحبتی درباره وضعیت بازار نداشت.

بیشتر بخوانید:

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=397013

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]