1

پیاده‌روی اربعین نشانه‌ای از زنده بودن جریان عاشورا است

  • کد خبر : 397351
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام‌والمسلمین معزی، عاشورا را جریان الگوبخش آزادگی و انسانیت برشمرد که در عصرهای مختلف تجلی‌بخش ظلم‌ستیزی و مقاومت بوده است. حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با اشاره به اهداف قیام امام حسین علیه السلام، این واقعه را اصلاح‌گر جامعه و پاسدار ارزش‌های دینی و اخلاقی برشمرد و تصریح کرد: امام حسین (ع) […]

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام‌والمسلمین معزی، عاشورا را جریان الگوبخش آزادگی و انسانیت برشمرد که در عصرهای مختلف تجلی‌بخش ظلم‌ستیزی و مقاومت بوده است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با اشاره به اهداف قیام امام حسین علیه السلام، این واقعه را اصلاح‌گر جامعه و پاسدار ارزش‌های دینی و اخلاقی برشمرد و تصریح کرد: امام حسین (ع) هیچ هدفی نداشت، جز آنکه نشانه‌های راه خدا را به مردم نشان دهد و مردم را به سمت سعادت و کمال هدایت کند.

وی این هدایت را یک حرکت متداوم در ادوار مختلف تاریخ دانست که الگو بخش رویدادهای مقاومت محور و ظلم‌ستیز بوده است. حجت الاسلام‌والمسلمین معزی مقاومت و ایستادگی در عصر کنونی را نیز برآمده از نهضت نجات‌بخش، زنده و پویای عاشورای حسینی توصیف کرد و افزود: پیاده روی اربعین نیز نشانه‌ای از زنده بودن جریان عاشورا است.

نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود زیارت اربعین را نیز یکی از زیارت‌های سفارش‌شده و پر اهمیت معرفی کرد و افزود: امام حسین (ع) زیارت‌های متفاوتی دارد که اربعین یکی از زیارت‌های امام حسین (ع) است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه قیام امام حسین علیه السلام با شهادت ماندگار شد، تصریح کرد: دشمن امام حسین (ع) تصور می‌کرد با شهادت امام و یارانش راه امام پایان می‌یابد، اما عاشورا نهضت نجات‌بخش ماندگار تاریخ شد.

به گفته وی، آموزه‌های آئین مقدس اسلام و ثمره و نتایج محرک زندگی مادی و معنوی انسان‌ها است.

وی اربعین حسینی را زنده‌نگهدارنده مکتب عاشورا حسینی خواند و افزود: نگه‌داشتن آرمان‌های آزادگی و حفظ ارزش‌های عاشورایی، وظیفه جامعه امروز ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه تصریح کرد: شهید اسماعیل هنیه تا پای جان در راه آزادی فلسطین و قدس عزیز حرکت کرد.

وی همچنین شهادت اسماعیل هنیه را نشانگر پویایی و ماندگاری جریان عاشورا خواند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در پایان از برگزارکنندگان این همایش بین‌المللی قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود که این همایش زمینه خدمت‌رسانی بهتر به زائران حسینی را فراهم سازد.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=397351

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]