1

چسب زخم قلب ابداع شد

  • کد خبر : 397470
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، محققان روش چاپ سه بعدی جدیدی ابداع کرده اند که قدرت و انعطاف پذیری بافت انسان را تقلید می کند. محققان دانشگاه بولدر کلرادو و دانشگاه پنسیلوانیا این روش را «درمان مداوم» (Continuous-curing)نامیده اند. در روش مذکور موادی با ترکیبی از ویژگی های منحصر فرد تولید […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، محققان روش چاپ سه بعدی جدیدی ابداع کرده اند که قدرت و انعطاف پذیری بافت انسان را تقلید می کند. محققان دانشگاه بولدر کلرادو و دانشگاه پنسیلوانیا این روش را «درمان مداوم» (Continuous-curing)نامیده اند. در روش مذکور موادی با ترکیبی از ویژگی های منحصر فرد تولید می شود. این مواد به اندازه ای انعطاف پذیر هستند که تپش مداوم قلب را دوام می آورند، به اندازه ای سخت هستند که در مقابل فشار مفاصل مقاومت کنند و به اندازه ای انطباق پذیر هستند که با نیازهای خاص بیمار منطبق می شوند.

محققان امیدوارند این روش به توسعه مواد زیستی پیشرفته مانند پانسمان قلبی حاوی دارو، وصله غضروفی و بخیه های بدون سوزن منجر شود.

مواد تازه ابداع شده در معرض تست های تحمل وزن و کشش شدید قرار گرفتند و حتی در یک مورد دوچرخه ای از روی نمونه ماده مذکور رد شد. محققان دریافتند این مواد بسیار سخت تر از آن چیزی هستند که با استفاده از فرایندهای چاپ سه بعدی استاندارد به وجود بیایند. جالب آنکه این مواد قابلیت همخوانی و چسبندگی به بافت و اعضای حیوانات را نشان دادند.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=397470

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]