0

تولید نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته رسید

  • کد خبر : 397488
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تولید نفت اوپک در ماه ژوئیه افزایش داشته است. به نظر می‌رسد بالا رفتن عرضه نفت عربستان تاثیر کاهش تولید داوطلبانه سایر اعضا در ائتلاف اوپک پلاس را از بین برده است.اطلاعات ردیابی کشتیها و منابع صنعتی نشان می‌دهد سازمان کشورهای صادر کننده نفت ۲۶٫۷۰ میلیون بشکه […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تولید نفت اوپک در ماه ژوئیه افزایش داشته است. به نظر می‌رسد بالا رفتن عرضه نفت عربستان تاثیر کاهش تولید داوطلبانه سایر اعضا در ائتلاف اوپک پلاس را از بین برده است.
اطلاعات ردیابی کشتیها و منابع صنعتی نشان می‌دهد سازمان کشورهای صادر کننده نفت ۲۶٫۷۰ میلیون بشکه در ماه گذشته میلادی تولید کرده که ۱۰۰ هزار بشکه در روز بالاتر از ماه ژوئن بوده است.
این افزایش تولید در شرایطی صورت گرفته که ائتلاف اوپک پلاس اعلام کرده کاهش تولید خود را تا پایان ۲۰۲۵ حفظ می‌کند تا از بازار در بحبوحه رشد ضعیف تقاضا، نرخ بالای بهره و افزایش تولید آمریکا حمایت کرده باشد.

اوپک پلاس در اجلاس وزارتی روز پنجشنبه سیاست تولید خود را بدون تغییر نگه داشت که طبق آن تولید این گروه از ماه اکتبر تدریجا افزایش خواهد داشت، اما در صورت لزوم متوقف شده و دوباره پایین می‌آید.
عربستان با ۷۰ هزار بشکه در روز بیشترین افزایش تولید را در میان اعضای اوپک داشته است. تولید نفت این کشور در ماه ژوئیه به ۹ میلیون بشکه در روز رسیده یعنی نزدیک به هدف تعیین شده.
نیجریه با ۳۰ هزار بشکه در روز بیشترین کاهش تولید را داشته و صادرات آن نسبت به ماه قبل پایین آمده است.
تولید لیبی و ایران که از کاهش تولید معاف شده‌اند و همچنین عراق افزایش یافته است. تولید نفت ایران به ۳٫۲۲ میلیون بشکه در روز رسیده، یعنی بالاترین رقم از ۲۰۱۸٫
ایران طی چند سال گذشته علیرغم ادامه تحریم‌های آمریکا صادرات نفت خود را افزایش داده است. تولید نفت عراق هم بالا رفته و صادرات این کشور نسبت به ماه قبل افزایش داشته است.
اوپک حدود ۲۴۰ هزار بشکه در روز بیشتر از هدف تعیین شده برای ۹ عضو شامل قرارداد کاهش تولید، عرضه نفت داشته است. بیشتر این مازاد تولید متعلق به عراق است.
انتهای پیام/۶۴

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=397488

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]