1

دیپلمات ایرانی: اسرائیل از خطوط قرمز عبور کرده، پاسخ ما سریع و شدید خواهد بود

  • کد خبر : 397592
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵

یک رسانه آمریکایی در گزارشی اشاره کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی در پی حمله این رژیم به جنوب بیروت و ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، منتظر پاسخ غیرقابل‌پیش‌بینی ایران هستند که این نگرانی وجود دارد گسترده‌تر و پیچیده‌تر از عملیات «وعده صادق» باشد. به گزارش ایسنا، در پی تاکید مقامات ایران و […]

یک رسانه آمریکایی در گزارشی اشاره کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی در پی حمله این رژیم به جنوب بیروت و ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، منتظر پاسخ غیرقابل‌پیش‌بینی ایران هستند که این نگرانی وجود دارد گسترده‌تر و پیچیده‌تر از عملیات «وعده صادق» باشد.

به گزارش ایسنا، در پی تاکید مقامات ایران و دیگر مقامات محور مقاومت بر خون‌خواهی شهید «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی(حماس) که طی عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران به شهادت رسید، یک رسانه آمریکایی نوشت که این رژیم و آمریکا در حال آماده شدن برای یک حمله غیرقابل‌پیش‌بینی از سوی ایران هستند.

اسماعیل هنیه که برای شرکت مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده بود، بامداد چهارشنبه گذشته(۱۰ مرداد) در محل اسکان خود در تهران مورد اصابت قرار گرفته و به شهادت رسید.

سپاه پاسداران با تایید این حمله و شهادت هنیه در ساعات اولیه چهارشنبه، اعلام کرد که تحقیقات درباره ابعاد این اقدام تروریستی ادامه دارد.

ترور هنیه با محکومیت‌های بین‌المللی مواجه شده و بسیاری و آن را کارشکنی در مذاکرات آتش‌بس در جنگ غزه و گسترش‌دهنده تنش‌ها در غرب آسیا دانستند.

طی روزهای اخیر، گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از افزایش سطح حفاظت‌های امنیتی از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزرای کابینه او در پی به شهادت رسیدن هنیه و از بیم پاسخ ایران و گروه‌های مقاومت منطقه بوده است.

دیپلمات ایرانی: اسرائیل از خطوط قرمز عبور کرده، پاسخ ما سریع و شدید خواهد بود
مراسم تشییع شهید «اسماعیل هنیه» در تهران

روزنامه وال‌استریت ژورنال نوشت: اسرائیل، روز جمعه گفت که ارتش آن در سطح هشدار بالایی قرار دارد. از سوی دیگر، دولت آمریکا در تلاش بوده است که جنگ‌افزارهای خود در منطقه و شرکای منطقه‌ای را برای متوقف کردن حمله‌ای دیگر (از سوی ایران) آماده کند که برخی نگرانند پیچیده‌تر و گسترده‌تر از حمله ایران به اسرائیل در ماه آوریل(۲۵ فروردین) باشد.

طی عملیات «وعده صادق» از سوی ایران که در پاسخ به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق انجام شد، ایران بیش از ۳۰۰ پهپاد به سمت اراضی اشغالی شلیک کرد.

این روزنامه آمریکایی اشاره کرد که رژیم صهیونیستی و متحدان آن در یک خلأ قرار گرفته‌اند.

در ادامه این مطلب آمده است: دیپلمات‌های عربی و آمریکایی که در تلاشند مانع ادامه یافتن چرخه خشونت شوند، با سکوت خشمگین ایران و حزب‌الله لبنان مواجه شده‌اند که در حال آماده‌ شدن برای تلافی ترورها در تهران و بیروت هستند.

عصر سه‌شنبه رسانه‌ها از وقوع انفجار در ضاحیه جنوبی، منطقه شیعه‌نشین بیروت خبر دادند. وزارت بهداشت لبنان از شهادت چهار تن و  زخمی‌شدن ۸۰ نفر دیگر در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت خبر داد.

دیپلمات ایرانی: اسرائیل از خطوط قرمز عبور کرده، پاسخ ما سریع و شدید خواهد بود
عملیات «وعده صادق» ایران در پاسخ به حمله اسرئیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق

ارتش رژیم صهیونیستی پس از رسانه‌ای شدن این انفجار، رسماً، هدف قرار دادن بیروت را پذیرفت و مدعی شد این حمله در پاسخ به حمله «مجدل شمس» انجام شده است.

این در حالی است که حزب‌الله هرگونه دست‌داشتن در حمله به مجدل شمس در منطقه جولان اشغالی را که به کشته‌شدن ۱۲ نفر منجر شد، رد کرده است.

طی این حمله «فؤاد شکور» یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان به شهادت رسید.

وال‌استریت ژورنال در بخش دیگری از گزارش خود در این‌باره آورده است: یک دیپلمات ایرانی که در جریان امور بود، گفت تلاش‌های کشورهای متعدد برای قانع کردن ایران به تلافی نکردن و گسترش ندادن تنش‌ها، با توجه به حملات اخیر اسرائیل بی‌ثمر خواهد بود.

این دیپلمات گفت: هیچ فایده‌ای ندارد. اسرائیل از تمامی خطوط قرمز رد شده است. پاسخ ما سریع و شدید خواهد بود.

انتهای پیام

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=397592

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]