1

انتشار آمارو تصاویر وحشتناک از وضعیت اسفبار دبیرستانی های آمریکا

  • کد خبر : 39767
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۳

۳۶ درصد از دانش آموزان گفته اند که تهیه مواد مخدر و مشروبات الکلی در مدرسه و اطراف مدرسه بسیار راحت بوده و خطر گرفتار شدن از سوی مقامات مدرسه و پلیس آنها را اصلا تهدید نمی کند.

دیلی میل با انتشار گزارشی از وضعیت اسفبار دبیرستان های آمریکا، از افزایش روزافزون استفاده از مواد مخدر و الکل در بین دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال خبر داد.

 جام فرهنگی؛ دیلی میل نوشت:

بنا بر تحقیقات صورت گرفته از سوی دانشگاه کلمبیا در حدود ۱۷درصد از دانش آموزان دبیرستان های آمریکا خود تصدیق کرده اند که در طول روزهای مدرسه الکل، دخانیات و مواد مخدر مصرف می کنند. تحقیقات حکایت گر افزایش روز افزون این آمار می باشد.

 نتایج گزارش ها حاکی از آن است در حدود دو میلیون و هشتصد هزار نفر از جوانان و نوجوانان بین ۱۲ الی ۱۷ سال در روزهای  مدرسه الکل، مواد مخدر و دخانیات مصرف می کنند. از طرف دیگر ۹ نفر از هر ۱۰ نفر دانش آموز (تقریبا ۸۶درصد از دانش آموزان) از مصرف الکل و موادمخدر توسط همکلاسی های خود اطلاع دارند ولی بیشترشان در این زمینه سکوت کرده و به والدین همکلاسی شان در این رابطه چیزی نمی گویند.

 ۳۶ درصد از دانش آموزان گفته اند که تهیه مواد مخدر و مشروبات الکلی در مدرسه و اطراف مدرسه بسیار راحت بوده و خطر گرفتار شدن از سوی مقامات مدرسه و پلیس آنها را اصلا تهدید نمی کند.

نتایج تحقیقات حاکی از آن است که ۴۴درصد از دانش آموزان، دانش آموزی که مبادرت به فروش مواد مخدر و مشروب می کند را می شناسند.

 ۵۲درصد از دانش آموزان گفته اند در داخل و در نزدیکی های مدرسه مکان هایی وجود دارد که دانش آموزان در آنجا جمع شده  و به راحتی در آنجا الکل و مواد مصرف می کنند.

۳۶درصد از دانش آموزان مصرف کردن الکل و مواد مخدر را یک امر راحت و بدون دردسر می دانند و می گویند موقع مصرف هیچ خطری ما را تهدید نمی کند.

۶۶درصد دانش آموزان اظهار داشته اند که  مدرسه شان آلوده به مواد مخدر و الکل  است.

 این تحقیقات همچنین نوع مواد مخدری که در دسترس دانش آموزان قرار دارد و میزان گرایش آن ها به انواع مواد را بشکل زیر طبقه بندی کرده است:

۹۱درصد ماری جوآنا، ۲۴درصد هروئین، ۹درصد کوکائین و ۷درصد قرص های روانگردان

 لازم به ذکر است، این تحقیقات توسط مرکز ملی مبارزه با مصرف مواد مخدر انجام گرفته است.

گفتنی است، محققان تنها راه نجات دانش آموزان از افتادن در دام اعتیاد را داشتن روابط دوستانه با والدین، درک نیازها و برآوردن آن نیازها از سوی والدین دانسته اند. این درحالی است که با فروپاشی بنیان خانواده در جوامع غربی به ویژه آمریکا متأسفانه باید شاهد افزایش این آمار تأسف بار باشیم. هرچند که اگر سیاست های شکست خورده غربی در هرجایی اجرایی شود نتیجه ای جز آمار فوق نخواهد داشت!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39767

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]