2

علی آبادی، از وزارت صمت رئیسی تا نیروی پزشکیان/شوق خدمت موج می زند!

  • کد خبر : 397848
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۷

به گزارش خبرنگار «تابناک»، درحالی که همچنان اخبار مربوط به شهادت اسماعیل هنیه و تنش ایجاد شده در غرب آسیا پس از این رخداد در قلب پایتخت ایران در صدر قرار دارد، تقویت احتمال معرفی «عباس علی آبادی» وزیر کنونی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای وزارت نیرو، در سرخط اخبار قرار گرفت. گزینه‌ای که […]

به گزارش خبرنگار «تابناک»، درحالی که همچنان اخبار مربوط به شهادت اسماعیل هنیه و تنش ایجاد شده در غرب آسیا پس از این رخداد در قلب پایتخت ایران در صدر قرار دارد، تقویت احتمال معرفی «عباس علی آبادی» وزیر کنونی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای وزارت نیرو، در سرخط اخبار قرار گرفت. گزینه‌ای که در زمان چینش کابینه دولت سیزدهم نیز به صرافت سکانداری وزارت نیرو افتاد که البته از قافله جا ماند.

پس از کناره گیری سیدرضا فاطمی امین از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجددا تکاپوی راه یافتن این گزینه عشق خدمت به هیات دولت سیزدهم، شعله ور شد و با تلاش فراوان، بر صندلی وزارت عریض و طویل صنعت، معدن و تجارت تکیه زد.

بررسی عملکرد وی نشان می‌دهد که طی حدود یک سال و ۲ ماهی که او مدیریت وزارت صمت را عهده دار بود، تراز تجاری کشور منفی بود به این ترتیب که تراز تجاری سال ۱۴۰۲ تا منفی ۱۶.۸ میلیارد دلار سقوط کرد. رقمی که حتی در هشت سال دوره جنگ ایران و عراق، یعنی بین سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۷ هم ثبت نشده است که این امر ناشی از اشتباهات مدیریت و انتصابات مشعشع در این حوزه بوده است.

از سویی دیگر در حوزه صنعت خودرو نیز شاهد کاهش تولید و افزایش واردات خودرو‌های چینی بودیم که مبین ناموفق بودن وی در مدیریت صنعت پرحاشیه خودرو است.

آقای رئیس جمهور؛ از یک سوراخ دو بار گزیده نشوید

باتوجه به اینکه تاکید دولت پزشکیان بر استفاده از نیرو‌های جوان در کابینه است، به نظر می‌رسد علی آبادی بهتر است از شوق خدمت چشم پوشی کرده و به استراحت بپردازد.

شوخی‌های تلخ وزیر صمت؛ از وزیر التماسی تا فشارهای سیاسی

وی سال‌ها در نهادی مشغول به فعالیت بود که به نظر می‌رسد نظارت عمومی بر عملکردش وجود نداشته است؛ بنابراین نمی‌توان کارنامه فعالیتی وی را چرتکه انداخت. به همین دلیل می‌توان به سهولت آنچه مطلوب رای است را به عنوان عملکرد وی در مپنا معرفی کرد که به نظر می رسد بسیاری از اطرافیان وی در این امر موفق بوده اند. این در حالی است که فعالیت میدانی وی طی حدود یک سال و دو ماه گذشته، موفقیت قابل توجهی به همراه ندارد.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=397848

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]