1

فرمایشات مقام معظم رهبری را در هر عرصه‌ای باید نصب العین خود قرار دهیم

  • کد خبر : 39788
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۴

معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: ما باید در هر عرصه، فرمایشات رهبر معظم انقلاب را نصب العین خود قرار دهیم و خودمان را مقید کنیم که به این فرمایشات عمل کنیم.

محمدصادق افراسیابی، کارشناس فضای مجازی و استاد دانشگاه در خصوص فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیئت دولت مبنی بر مسئولیت رسانه ها، افراد صاحب تریبون و پایگاههای اینترنتی در زمینه تقویت وحدت ملی گفت: چه افرادی که مطالبی را به هم نسبت می‌دهند و چه رسانه‌هایی که مطالبی را به افراد نسبت می‌دهند، باید دقت کنند که در چارچوب منویات مقام معظم رهبری حرکت کنند.

افراسیابی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین روز از سال۹۱ در میان زائران و مجاوران حرم رضوی و گلایه ایشان از رسانه‌های اینترنتی که باعث شده‌اند افراد بی‌محابا نسبت به هم حرف بزنند ادامه داد: ما باید در هر عرصه، فرمایشات رهبر معظم انقلاب را نصب العین خود قرار دهیم و خودمان را مقید کنیم که به این فرمایشات عمل کنیم.

وی افزود: هم مدیران پایگاه‌های اینترنتی و هم کسانی که در معرض گفت‌وگو و مصاحبه هستند باید تقوای کلام را رعایت کنند و از بیان مطالبی که نسبت به صحت و سقم آنها مطمئن نیستند خود داری کنند چرا که بر اساس آیه ۶ سوره حجرات همه موظف شده ایم که قبل از انتشار اخبار و اعتماد به خبرهایی که به دست ما میرسد در مورد صحت و سقم اخبار تحقیق کنیم.

افراسیابی با اشاره به آیه ۹ سوره حجرات خاطر نشان ساخت: بر اساس آیه ۹ سوره حجرات همه اعضای جامعه دینی موظف شده اند در صورتی که بین گروهی از مومنین اختلافی ایجاد شد برای اصلاح این رابطه تلاش کنند اما متاسفانه شاهد هستیم برخی افراد و برخی رسانه ها به گونه ای صحبت می کنند که روز به روز اختلافات میان اعضای جامعه دینی بیشتر شود و این امر به صلاح ملت ایران نیست.

وی افزود: توصیه حقیر به همه برادران و خواهران دینی این است که با سعه صدر بیشتری با یکدیگر برخورد کنیم و کاری نکنیم که رسانه های بیگانه از اظهارات ما سوء استفاده کنند و طوری نشان دهند که گویا در میان مسئولان کشور اختلافات ریشه ای و اساسی وجود دارد.

افراسیابی گفت: عمده اختلافاتی که اکنون میان برخی مسئولان وجود دارد اختلاف روشها است و الا هدف اکثر مسئولان یکی است و عمده مسئولان معتقد به ولایت مطلقه فقیه هستند و نباید بگذاریم برخی افراد مغرض طوری وانمود کنند که انگار در میان اکثر خدمتگزاران نظام درگیریهای عمیق و بنیادی وجود دارد.

کارشناس ارشد معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع)، توکل به خدا و صبر و استقامت را لازمه هر حرکت دینی دانست و گفت: قطعا هر فردی که کار مقدسی را شروع می کند با مشکلاتی مواجه می شود که باید با توکل به خدا و صبر و استقامت در انتظار نصرت الهی باشد و نباید در مسیر خود از برخی کم لطفیها و آزار و اذیتها ناراحت شویم بلکه باید اخلاصمان را بیشتر کنیم و به یاد داشته باشیم که ما امروز میراث دار خون شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی هستیم و باید از تمامی فرصتها برای ادامه راه امام راحل و شهدای گرانقدر استفاده کنیم.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39788

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]