1

گوسفندان مانع آتش‌سوزی مراتع می‌شوند!

  • کد خبر : 397946
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «آتش سوزی مراتع و جنگل در ۱۰ سال ۱۶۹ هزار میلیارد تومان خسارت زد» این آخرین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس است. این رقم معادل ۵ سال یارانه معیشتی کشور است که سالانه حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان برای ۸۰ میلیون نفر پرداخت می‌شود. معاون امور دام وزیر جهاد […]

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «آتش سوزی مراتع و جنگل در ۱۰ سال ۱۶۹ هزار میلیارد تومان خسارت زد» این آخرین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس است.

این رقم معادل ۵ سال یارانه معیشتی کشور است که سالانه حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان برای ۸۰ میلیون نفر پرداخت می‌شود. معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی می‌گوید که طرح «چرای دام در مراتع به عنوان راهکار جلوگیری از آتش سوزی» اجرا می‌شود.

دو روز پیش به گفته رئیس منابع طبیعی شهرستان جم، ۵۰۰ هکتار از مراتع این شهرستان در آتش سوخت.۵ روز پیش آتش به جان مراتع سمیرم و فریدن در اصفهان افتاد، ۱۶ هکتار از مزارع گندم و بادام و ۳۰ هکتار از مراتع در این شهرستان‌ها را از بین برد.

آتش سوزی ۲۶۰۰ هکتار از جنگل‌های لرستان و ۲۰۰ هکتار پارک ملی کرخه هم بخشی از این آتش‌سوزی‌ها است که همه این‌ها در چند روز گذشته اتفاق افتاده و در طول سال ادامه می‌یابد.

تغییرات آب و هوایی و گرم شدن کره زمین تعداد و میزان آتش‌سوزی‌ها را بسیار بیشتر کرده و هر روز هم گزارش‌های جدید می‌شنویم، کارشناسان پیشگیری را بهتر از درمان می‌دانند.

در طرح وزارت جهاد کشاورزی قرار است دامداری سنتی احیاء شود و «با چرای دام‌ها در مراتع از انباشت علوفه خشک به عنوان ماده اصلی اشتعال در مراتع جلوگیری شود». به بهانه فشار بر مراتع، در سال‌های اخیر از ورود دام‌ها به مراتع جلوگیری شد.  

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=397946

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]