1

مورایس: لیگ قهرمانان آسیا برای باشگاه‌های ایرانی نیست

  • کد خبر : 398162
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرنگار ایرنا، ژوزه مورایس شامگاه سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی پس از دیدار تیم‌های «سپاهان ایران» و «شباب الاهلی امارات» در چهارچوب پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا که با نتیجه دور از انتظار چهار بر یک به سود تیم اماراتی به پایان رسید، در ورزشگاه نقش جهان افزود: بر اساس همین قوانین، به دلیل محدودیت […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، ژوزه مورایس شامگاه سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی پس از دیدار تیم‌های «سپاهان ایران» و «شباب الاهلی امارات» در چهارچوب پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا که با نتیجه دور از انتظار چهار بر یک به سود تیم اماراتی به پایان رسید، در ورزشگاه نقش جهان افزود: بر اساس همین قوانین، به دلیل محدودیت جذب بازیکن نمی توان بازیکن جدید گرفت و حتی اگر هفت بازیکن مصدوم داشته باشیم و یا اگر بازیکنی از تیم‌ما به‌طور قرضی به تیم دیگر برود، دیگر نمی‌توانیم کسی را جایگزین او کنیم.

سرمربی سپاهان تاکید کرد: این قوانین برای باشگاه‌ها مشکلات جدی به وجود می‌آورد که علاوه بر آن محدودیت بودجه نیز وجود دارد. ما مشکلات دیگری هم داریم به عنوان نمونه اگر بازیکن خارجی از تیم‌های لیگ برتری بگیریم جزو سهمیه لیگ برتر محسوب می‌شود و حتی اگر بازیکن ایرانی از خارج کشور جذب کنیم دوباره، جزو سهمیه لیگ برتری باشگاه شمرده می‌شود و همه این موارد برای ما مشکلاتی ایجاد می‌کند.

مورایس تصریح کرد: امروز اگر بخواهیم ۲ بازیکن جدید ثبت کنیم باید منتظر بمانیم پول انتقال حسین‌نژاد به حساب باشگاه بیاید بعد از آن قرارداد ۲ بازیکن جدید را به ثبت برسانیم و همه این موارد مشکلاتی است که برای تیم‌های ایرانی به وجود می‌آید و به هیچ عنوان توجیه‌پذیر نیست.

وی گفت: به خاطر اتفاقاتی که فصل گذشته در لیگ قهرمانان آسیا رقم خورد، امشب سه مدافع ما به دلیل محرومیت نتوانستند بازی کنند و به همین دلیل مجبور شدیم از گزینه‌های دیگری استفاده کنیم و من متوجه این قوانین وضع شده در فوتبال ایران نمی‌شوم.

وی تاکید کرد: باید قبول کرد با این قوانین هیچ‌گاه نمی‌توانیم تیم را آن گونه که می‌خواهیم بسازیم، ما تنها در پست دفاع یک دفاع راست، یک دفاع چپ و یک دفاع وسط می‌خواستیم ولی تنها قادر بودیم هفت بازیکن از داخل لیگ جذب کنیم که این برای ما محدودیت های زیادی ایجاد کرد، از طرفی محدودیت در به‌کارگیری بازیکنان ایرانی را نیز داریم و علاوه بر این ها اگر بازیکن خارجی در لیگ ایران بگیریم جزو سهمیه هفت بازیکن ما محسوب خواهند شد.

مورایس ادامه داد: بازیکنان امشب در طول ۹۰ دقیقه تلاش خود را کردند و ما مجبور بودیم از بازیکنان جوان‌ استفاده کنیم و طبیعی است وقتی میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان و شهریار مغانلو به تیم‌های دیگر می‌روند همه این‌ها طبیعی است و تنها چیزی که طبیعی نیست، جذب بازیکن است. ما برای جذب حتی بازیکن ایرانی هم محدودیت داریم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با اشاره به کیفیت بد چمن ورزشگاه نقش جهان، تصریح کرد: این شرم‌آور است که ما در این زمین فوتبال بازی می‌کنیم، حتی می‌توانم بگویم روی گلی که زدیم زمین به ما کمک کرد و توپ به داخل یک چاله خورد و تغییر مسیر داد و درون دروازه حریف رفت، با این شرایط زمین نمی‌خواهیم در اینجا بازی کنیم و امیدوارم فدراسیون استانداردهایی برای زمین‌ها تعیین کند.

مورایس گفت: گل‌هایی که خوردیم روی اشتباهات فردی بود و در کل می‌توانم بگویم، متاسف هستم. به نظرم بهتر است به جای قوانینی که برای لیگ در نظر می‌گیریم، این قوانین روی استاندارد بودن زمین‌ها متمرکز شود تا بتوانیم شاهد فوتبال باکیفیت‌تری باشیم.

وی در مورد باز امشب سپاهان گفت: با وجود آن‌که در بازی امشب چهار گل خوردیم، بچه‌ها یک گل زدند،که البته این کافی نبود و دلیل آن اشتباهاتی است که در بازی رخ داد.

وی ادامه داد: ما می توانستیم پس از گل دوم به بازی برگردیم ولی متاسفانه بازیکنان این‌گونه فکر نکردند و گل های سوم و چهارم را یکی پس از دیگری دریافت کردیم که چیز دیگری در مورد آن‌ها نمی‌توانم بگویم.

وی اظهار داشت: باید اذعان کرد شباب الاهلی تلاش بسیار خوبی در نیمه دوم و به خصوص در ۳۰ دقیقه وقت اضافه از خود نشان داد و اگر بخواهم راجع به تعویض‌ها صحبت کنم، باید بگویم «سوزا» (سرمربی شباب الاهلی) تعویض‌های سرعتی و در دسترس بیشتری داشت و بخوبی هم از آن‌ها استفاده کرد.

سرمربی سپاهان افزود: یکی از ویژگی های مثبت بازی امشب که می‌خواستم در مورد آن صحبت کنم، هواداران سپاهان هستند که حتی زمانی که متوجه شدند بازی از دست رفته و کار از کار گذشته است، از تیم حمایت فوق‌العاده‌ای کردند و البته وقتی اختلاف زیاد شد خود ما هم ناامید شدیم.

مورایس در پایان نشست به طعنه گفت: بازیکنانی اینجا داشتیم که سوپراستار صدایشان می‌زدید و این بازیکنان هم اکنون به باشگاه ‌های دیگر رفته اند که کمتر پول بگیرند، یعنی بقیه باشگاه‌ها کمتر پول می‌دهند؟ اگر تقلب می‌کنند ما هم می‌خواهیم تقلب کنیم چون درک نمی‌کنم چگونه هزینه می‌کنند.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال سپاهان به دلیل کسب قهرمانی جام حذفی و رسیدن به مقام سومی در لیگ برتر کشور توانسته بود سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا را که برای نخستین بار برگزار می شود، دریافت کند و بر همین اساس نماینده فوتبال ایران امشب در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف شباب‌الاهلی امارات رفت و با توجه به باخت، راهی لیگ قهرمانان آسیا یا همان مسابقات سطح دوم آسیایی شد.

تیم شباب الاهلی امارات نیر با پیروزی در بازی امشب، در بازی پلی‌آف نهایی که روز سه‌شنبه ۲۳ مرداد در قطر برگزار خواهد شد، به مصاف تیم «الغرافه» این کشور خواهد رفت و برنده این دیدار به لیگ نخبگان آسیا راه پیدا خواهد کرد.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=398162

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]