0

سازمان‌‌ ملل: اسرائیل باید درباره تجاوز به اسرا پاسخگو باشد

  • کد خبر : 398290
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی گزارش‌های منتشر شده درباره شکنجه‌های وحشیانه صهیونیست‌ها علیه اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی، به ویژه تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌ها درباره تجاوز جنسی نظامیان ارتش صهیونیستی به یک اسیر فلسطینی در بازداشتگاه «سدی تیمان»، سازمان ملل متحد خواستار پاسخگویی اسرائیل درباره این جنایت شد. «فرحان حق» معاون […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی گزارش‌های منتشر شده درباره شکنجه‌های وحشیانه صهیونیست‌ها علیه اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی، به ویژه تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌ها درباره تجاوز جنسی نظامیان ارتش صهیونیستی به یک اسیر فلسطینی در بازداشتگاه «سدی تیمان»، سازمان ملل متحد خواستار پاسخگویی اسرائیل درباره این جنایت شد.

«فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک، در پاسخ به سوالی درباره رفتارهای غیر انسانی صهیونیست‌ها با اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی گفت: ما خودمان گزارش‌های ویژه‌ای درباره نگرانی‌های خود در مورد وضعیت اسرای فلسطینی منتشر کرده‌ایم.

وی افزود: همکاران ما که در زمینه حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین فعالیت می‌کنند، همه این موارد را پیگیری خواهند کرد.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد: همه این اتهامات مربوط به نقض موازین اولیه حقوق بشر باید به طور کامل بررسی شود و عاملان این تجاوزات باید پاسخگو باشند.

به گزارش تسنیم، یک هفته بعد از جنجال ایجادشده بر سر نظامیان صهیونیستی که متهم به شکنجه و تجاوز جنسی در حق اسرای فلسطینی از نوار غزه شدند، شبکه تلویزونی ۱۲ رژیم اسرائیل بامداد دیروز چهارشنبه با انتشار فیلمی بر این ادعا صحه گذاشت.

این ویدیو گوشه‌ای از وضع اسفناک اسرای فلسطینی را نشان می‌دهد.

هفته گذشته، رسانه‌های رژیم اسرائیل که نتوانستند این رسوایی را کتمان کنند، با هدف عدم ورود سازمان‌های بین‌المللی به این موضوع، داستان این تجاوز و شکنجه را رسانه‌ای کرده و گزارش دادند که ۱۰ نفر از نظامیان صهیونیست در ماه‌های اخیر به آزار و اذیت جنسی علیه اسرای فلسطینی متهم شده‌اند. این نظامیان برای بازرسی و محاکمه به دادگاه نظامی «بیت‌لید» انتقال داده شدند.

در پی این تصمیم گروهی از صهیونیست‌های افراطی که عمدتاً هوادار ایتمار بن گویر، وزیر فاشیست امنیت داخلی رژیم اسرائیل بودند به ساختمان این دادگاه هجوم برده و با نیروهای صهیونیست درگیر شدند تا از محاکمه نظامیان متهم به تجاوز جنسی جلوگیری کنند.

در پی محرز شدن آزار و اذیت جنسی برخی از اسرای فلسطینی در پایگاه «سدی تیمان» که یک شکنجه‌گاه مخوف برای اسرای فلسطینی به ویژه بازداشت شدگان غزه است، نهادهای اسرائیلی برای جلوگیری از ورود سازمان‌های بین‌المللی به این موضوع دست به کار شدند.

از ماه‌های ابتدایی جنگ غزه، گزارش‌های متعددی درباره یک اردوگاه بدنام و مخوف به نام «سدی تیمان» واقع در صحرای النقب منتشر شد که بازداشت شدگان فلسطینی از نوار غزه، در آنجا نگهداری می‌شوند. گزارش‌ها حاکی از آن است که بازداشت شدگان فلسطینی در این اردوگاه نظامی ارتش اشغالگر که تبدیل به زندانی مخوف شده است، به طرز وحشتناکی مورد آزار جسمی و جنسی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=398290

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]