3

المپیک ۲۰۲۴| تاج بی‌اخلاقی بر سر حریف گرجستانی امیرحسین زارع

  • کد خبر : 398738
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹

افق نیوز؛ به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ شکست امیرحسین زارع در فینال المپیک هرگز قابل تصور نبود. کشتی‌گیر جوان ایران که دوره قبلی المپیک را با مدال برنز تمام کرده بود، باید قهرمان سنگین‌وزن این المپیک می‌شد اما در ابتدای مبارزه اسیر زیرکی گنو پتریاشویلی شد  اما ۱۲ امتیاز از دست داد. زارع خوش شانس بود […]

افق نیوز؛

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ شکست امیرحسین زارع در فینال المپیک هرگز قابل تصور نبود. کشتی‌گیر جوان ایران که دوره قبلی المپیک را با مدال برنز تمام کرده بود، باید قهرمان سنگین‌وزن این المپیک می‌شد اما در ابتدای مبارزه اسیر زیرکی گنو پتریاشویلی شد  اما ۱۲ امتیاز از دست داد.

زارع خوش شانس بود که چلنج،‌ دو امتیاز آخر را به سود او لغو  کرد تا نتیجه ۱۰-یک به سود گنو شده و کشتی ادامه پیدا کند. کشتی‌گیر گرجی که سال‌های آخر قهرمانی خود را می‌گذراند و مسابقات جهانی قبلی را با شکست ۱۱-صفر در فینال با زارع پشت سر گذاشته بود،‌ برای حفظ نتیجه بارها و بارها روی تشک نشست و استراحت پزشکی کرد.

این اما همه آن چیزی نبود که مبارزه را تحت‌الشعاع خود قرار دهد،‌ او بعد از آنکه کشتی ۱۰-۹ به سودش تمام شد، مقابل دیدگان بهت زده امیرحسین زارع که خودش هم هرگز چنین فینالی را تصور نمی‌کرد، رو به او، به زشتی هر چه تمامتر ایستاده و تاج قهرمانی را به صورت نمادین به سر گذاشت.

این در حالی است که پیش از مبارزه پایانی سنگین وزن،‌ کشتی فینال ۷۴ کیلوگرم بین رازامبک جمالوف کشتی‌گیر روسی‌الاصل ازبکستان و تاکاتانی ژاپنی با صحنه‌های بسیار زیبایی همراه بود.

جمالوف در این مبارزه دایچی تاکاتانی را ضربه فنی کرد، اما دو کشتی‌گیر در آغوش هم نشان دادند که ورزش محل دوستی‌ است، نه نفرت پراکنی.

 

.

 

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=398738

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]