1

المپیک ۲۰۲۴| عملکرد ورزشکاران ایران در روز پانزدهم

  • کد خبر : 398766
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰

افق نیوز؛ به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پانزدهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، ۵ ورزشکار ایران در رشته‌های تکواندو، کشتی و وزنه‌برداری با حریفان رقابت کردند که حاصل تلاش آنها، کسب یک طلا، یک نقره، یک مقام چهارمی، صعود رحمان عموزاد به فینال و ادامه تلاش آذرپیرا برای کسب مدال برنز بود. عملکرد ورزشکاران […]

افق نیوز؛

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پانزدهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، ۵ ورزشکار ایران در رشته‌های تکواندو، کشتی و وزنه‌برداری با حریفان رقابت کردند که حاصل تلاش آنها، کسب یک طلا، یک نقره، یک مقام چهارمی، صعود رحمان عموزاد به فینال و ادامه تلاش آذرپیرا برای کسب مدال برنز بود.

عملکرد ورزشکاران ایران به شرح زیر است:

* تکواندو

– آرین سلیمی در وزن ۸۰+ کیلوگرم، ابتدا مقابل نیکیتا رافالوویچ از اربکستان ۲ بر صفر پیروز شد و سپس «کارلوس سانسورس» از مکزیک را ۲ بر یک از پیش‌رو برداشت. او در نیمه نهایی برابر «ایوان ساپینا» نفر سوم رنکینگ دنیا از کرواسی ۲ بر یک به برتری رسید و گام به فینال گذاشت.

سلیمی ۲۰ ساله در دیدار نهایی همین نتیجه را برابر «کادن کانینگهام» از بریتانیا تکرار کرد و صاحب مدال طلا شد.

* کشتی آزاد

– رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر زین رترفورد قهرمان جهان از آمریکا را از پیش‌رو برداشت و در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر اسلام دودایف قهرمان روسی الاصل اروپا از آلبانی را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. او در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر اسماعیل موسکائف قهرمان جهان از مجارستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. عموزاد روز یکشنبه در دیدار پایانی به مصاف «کوتارو کیوکا» از ژاپن می‌رود.

– امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم در دور اول با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب احمد تاج الدینوف قهرمان جهان از بحرین شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. آذرپیرا در این گروه به مصاف علیشیر یرگالی از قزاقستان می‌رود و در صورت گذر از این حریف به دیدار رده بندی راه خواهد یافت تا در مقابل کایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان از آمریکا قرار بگیرد..

– امیرحسین زارع در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم زارع  با نتیجه ۱۰ بر ۹ مغلوب گنو پتریاشویلی قهرمان جهان و دارنده مدال‌های نقره و برنز المپیک از گرجستان شد و به مدال نقره رسید.

* وزنه‌برداری

– علی داوودی ملی‌پوش دسته سنگین وزن ایران به مقام چهارم رسید.  داوودی در حرکت یک‌ضرب پس از مهار نکردن وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی، دو بار پیاپی وزنه‌های ۲۰۱ و ۲۰۵ کیلوگرمی را بالای سر برد و با رکورد ۲۰۵ کیلوگرم در رده چهارم یک‌ضرب ایستاد.

او در دو ضرب، با انتخاب وزنه ۲۴۲ کیلوگرمی استارت زد و موفق به مهار آن شد. داوودی در تلاش دوم و سوم دو بار پیاپی پشت وزنه ۲۵۷ کیلوگرمی ایستاد، اما اما موفق ظاهر نشد و با همان ۲۴۲ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

داوودی در مجموع نیز با رکورد ۴۴۷ کیلوگرم در رده چهارم ایستاد و دستش به مدال نرسید.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=398766

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]