1

حمله به «التابعین»؛ تکرار روش‌های هیتلری

  • کد خبر : 398808
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۸

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت که حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین تداوم سیاست و فرهنگ حاکم بر مجموعه فاشیستی و نژادپرست اسرائیل با تکرار روش‌های هیتلری و نازیسم است. به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت‌های خود در مرکز شهر غزه، مدرسه التابعین که بسیاری از آوارگان در آنجا اسکان داشتند را هدف قرار […]

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت که حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین تداوم سیاست و فرهنگ حاکم بر مجموعه فاشیستی و نژادپرست اسرائیل با تکرار روش‌های هیتلری و نازیسم است.

به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت‌های خود در مرکز شهر غزه، مدرسه التابعین که بسیاری از آوارگان در آنجا اسکان داشتند را هدف قرار داد و در این حمله بیش از ۱۰۰ نفر کشته شدند.

سخنگوی دفاع مدنی غزه در این رابطه اعلام کرد که اشغالگران آوارگان را که در حال اقامه نماز صبح در مدرسه التابعین در محله الدرج در شرق غزه بودند با سه موشک هدف قرار دادند.

همچنین دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه به تلویزیون عربی گفت: استان غزه بیمارستان کافی برای پذیرش این همه مجروح ندارد. این کشتار، سل کشی است که توسط اشغالگران انجام شده است.

کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کردند: کشتار هولناک صهیونیست‌ها در جریان اقامه نماز صبح توسط آوارگان، فصلی از جنایات جنگی است که توسط دشمن جنایتکار و سران نازی آن در غزه انجام شده است. این جنایات توسط دشمن به منظور نابودی و سلاخی غیرنظامیان بی‌دفاع غزه و در نهایت ریشه کن کردن و آواره کردن آنها از سرزمین‌شان انجام می‌شود.

حمله به التابعین؛ تکرار روش‌های هیتلری و نازیسم
جنایت در مدرسه تابعین

در همین راستا شورای امنیت روز سه‌شنبه هفته جاری به درخواست الجزایر نشستی اضطراری را برای بررسی جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران مدرسه تابعین در غزه که طی آن بیش از ۱۰۰ نفر شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند، برگزار خواهد کرد. 

«صباح زنگنه» در گفت‌وگو با ایسنا درباره حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین و کشتار غیرنظامیان گفت: به لحاظ منطقی و ژئوپلیتیکی این حملات و اقدامات دولت افراطی نتانیاهو توجیه ندارد و این در حقیقت تداوم سیاست و فرهنگ حاکم بر مجموعه فاشیستی و نژادپرست اسرائیل با تکرار روش‌های هیتلری و نازیسمی است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در حملات خود نوعی پاک‌سازی نژادی را انجام می‌دهد درباره واکنش‌های بین‌المللی به این حملات و کشتار اظهار کرد: مجامع بین‌المللی تا حدود زیادی نسبت به این اقدام اعتراض‌های بسیار خجالت‌آور و محدود داشتند، در حالی که آنچه مورد تهاجم قرار گرفت یک مدرسه است که کودکان و خانواده‌هایشان در آنجا مستقر شده بودند و عملیات نظامی در آن آغاز و انجام نشده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با اینکه غیرصهیونیست‌ها علم‌اندوزی کنند و کودکان آموزش ببینند، مخالف است. دیگر در منطقه غزه جایی امن برای مردم فلسطین وجود ندارد.

زنگنه با اشاره به بیانیه مرجع بزرگ شیعیان آیت‌الله سیستانی در نجف اشرف که اقدام رژیم صهیونیستی را محکم و روشن محکوم کردند، اظهار کرد: انتظار می‌رود مراکز دینی مسیحی و واتیکان با این بیانیه و محکومیت هم نوایی داشته باشند و مراکز دیگر دینی حتی بزرگان دین یهود باید این اقدام را محکوم کنند.

حمله به التابعین؛ تکرار روش‌های هیتلری و نازیسم
جنایت در مدرسه تابعین

وی درباره تاثیر این حملات بر مذاکرات آتش‌بس که در جریان است و احتمال داده می‌شود به نتیجه برسد، گفت: من هیچ وقت به مذاکرات با اسرائیلی‌ها خوشبین نبودم؛ آنها تنها در صورتی به طور جدی وارد مذاکره می‌شوند که به مرحله‌ای از استیصال برسند. در آن صورت ناگزیر می‌شوند به مذاکرات وارد شوند، اما اگر هم وارد شود عملا با یک اقدام شنیع ضد بشری همراه خواهد بود، مثل همین کشتاری که در این منطقه و مدرسه انجام دادند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: صهیونیست‌ها احیانا برای ضعیف نشان دادن طرف مقابل و ایجاد وحشت در میان فلسطینی‌ها دست به چنین اقداماتی می‌زنند، اما نباید تصور کرد که کشتار و حذف مردم غزه و فلسطین یک تاکتیک مذاکراتی برای اسرائیلی‌هاست. معتقدم این یک استراتژی است که صهیونیست‌ها از روز تاسیس آن را در پیش گرفتند و هم‌چنان به آن پایبند هستند.

انتهای پیام

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=398808

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]