2

وقتی مردم به میدان آیند

  • کد خبر : 398874
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۲۹

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ وقتی در یک شهر پانزده‌هزار نفری هنوز یک ورزشگاه یا استخر با امکانات فرهنگی نباشد فساد اخلاقی و اعتیاد هم رواج پیدا می‌کند. به همین دلیل لازم است مردم و مسؤولین به میدان بیایند تا این مسائل حل شود. سهراب صداقت ۵۰ ساله کارشناس علوم سیاسی مسؤول انجمن رویش امید شهرستان […]

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ وقتی در یک شهر پانزده‌هزار نفری هنوز یک ورزشگاه یا استخر با امکانات فرهنگی نباشد فساد اخلاقی و اعتیاد هم رواج پیدا می‌کند. به همین دلیل لازم است مردم و مسؤولین به میدان بیایند تا این مسائل حل شود.

سهراب صداقت ۵۰ ساله کارشناس علوم سیاسی مسؤول انجمن رویش امید شهرستان طالخونچه استان اصفهان است. انتصاب او به عنوان رئیس شورای حل اختلاف شهر موجب شد آرام آرام با مسائل و معضلات اجتماعی آشنایی پیدا کند و دغدغه‌ای در او ایجاد شود که منجر به تشکیل یک انجمن شد.

این انجمن در زمینه پیش‌گیری، درمان، آموزش و حمایت مالی از خانواده‌ها و بیماران مبتلا به اعتیاد فعالیت می‌کند. روال کار آن‌ها این‌گونه است که بیمار معتاد آقا و خانم را که خواهان ترک اعتیاد هستند به کمپ‌های مخصوص معرفی می‌کنند و هزینه درمان این بیماران را که در وضعیت مالی بسیار بدی هستند و ممکن است به کارهای خلاف مثل سرقت روی بیاورند تقبل می‌کنند.

بیماران معتاد حداقل سه دوره در کمپ هستند و کار این انجمن به صورت عادی و ماهیانه ادامه پیدا می‌کند. برای خانواده افرادی که به کمپ انتقال داده می‌شوند هم کارگاه و جلسات مشاوره عمومی برگزار می‌شود. هدف این است که بعد از اینکه درمان اعتیاد انجام شد و این افراد به منزل بازگشتند نوع رفتار خانواده با بیمار تعریف شده باشد تا دوباره به مواد مخدر تمایل پیدا نکند.

اعضای این انجمن در این دوره زمانی از خانواده با ارائه بسته‌های معیشتی حمایت می‌کنند. پس از درمان نیز بر معتادان نظارت دارند و برای خانواده‌ها و بیماران ترک‌کرده نیز جلسات مشاوره خصوصی به صورت هفتگی و رایگان در محل انجمن برگزار می‌شود. اگر مطمئن شوند کسانی که بهبود می‌یابند وضعیت پایداری دارند و متقاضی کار هستند، آن‌ها را به کارگاه‌ها معرفی می‌کنند.

این شهر پانزده هزار نفر جمعیت دارد و در مدت فعالیت انجمن سرقت‌های کوچک در شهر نزدیک به صفر شده است. با کمک مردم و نیروی انتظامی توزیع و مصرف مواد مخدر هم کاهش چشم‌گیر داشته است. در این شهر مذهبی بحث اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی حتی به مقدار اندک هم برای مردم قابل تحمل نیست برای همین خیرین به شدت تمایل دارند که در این زمینه همکاری کنند. البته انجمن به دنبال راهی است که با ایجاد درآمد پایدار خود کفا شود.

وقتی در یک شهر پانزده هزار نفری هنوز یک ورزشگاه، استخر با امکانات فرهنگی نباشد فساد اخلاقی و اعتیاد هم رواج پیدا می‌کند که لازم است مردم و مسؤولین به میدان بیایند تا این مسائل حل شود.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=398874

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]