2

انتقاد سناتور آمریکایی از «ساده‌لوحی» هریس در قبال ایران و سخت نگرفتن به حماس

  • کد خبر : 398970
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۴

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران و گروه‌های مقاومت منطقه از سیاست‌های نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در رابطه با ایران و جنگ غزه انتقاد کرده و گفت که موضع او با حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و اقتدار در قبال ایران مغایرت دارد. به گزارش ایسنا، «تام کاتن» سناتور […]

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران و گروه‌های مقاومت منطقه از سیاست‌های نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در رابطه با ایران و جنگ غزه انتقاد کرده و گفت که موضع او با حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و اقتدار در قبال ایران مغایرت دارد.

به گزارش ایسنا، «تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی از «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا به دلیل آن چه «ساده‌لوحی» در قبال ایران و سخت نگرفتن به جنبش حماس می‌خواند، انتقاد کرد.

شبکه فاکس نیوز با انتشار این مطلب گزارش داد: کاتن که در کمیته‌های اطلاعاتی، نیروهای مسلح و قضایی سنا است، در گفت‌وگویی با برنامه «فاکس نیوز ساندی» گفت که سیاست هریس در قبال اسرائیل طی ۱۰ ماهی که از جنگ غزه گذشته، «تنها نمونه‌ای از آماده نبودن او برای فرماندهی کل قوا است.»

کاتن گفت: او فورا و با ظاهربینی ادعاهای حماس را درباره شمار کشتگان و کارهایی که می‌کرده‌اند را باور کرد.

این سناتور جمهوری‌خواه همچنین حضور نیافتن هریس در سخنرانی اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا را محکوم کرد. اگرچه، هریس بعدا، دیدار محرمانه‌ای با نتانیاهو در کاخ سفید داشت.

کاتن با مطرح کردن ادعای تروریسم علیه گروه‌های مقاومت منطقه و ادعای وابسته بودن آن‌ها به ایران در این باره گفت هریس از حضور در جلسه مشترک که تنها وظیفه قانونی او به عنوان رئیس سنا بود و از دیدار علنی با او(نتانیاهو) خودداری کرد. بعد دوباره اسرائیل را مقصر تلفات غیرنظامیان در غزه دانست که تنها ایران و تروریست‌های تحت حمایت ایران را جسورتر می‌کند.

مقامات ایران با حمایت از آرمان‌های آزادی‌بخش گروه‌های مقاومت منطقه، ادعای غرب مبنی بر حمایت تسلیحاتی و مالی از این گروه‌ها و کنترل اقدامات آن‌ها را رد کرده‌اند.

آن‌ها با گفتن این که روابط ایران با این گروه‌ها نوعی اتحاد منطقه‌ای است، تاکید کرده‌اند که گروه‌های مقاومت به طور مستقل عمل می‌کنند.

انتقاد سناتور آمریکایی از «ساده‌لوحی» هریس در قبال ایران و سخت نگرفتن به حماس
دیدار «کامالا هریس» نامزد انتخاباتی حزب دموکرات آمریکا با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید، ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۴

فاکس نیوز در ادامه نوشت: کاتن گفت که «کامالا هریس ساده‌لوح است و آماده فرماندهی کل قوا نیست.»

این سناتور آمریکایی در پاسخ به سوال خبرنگار فاکس نیوز که با توجه به این گفته هریس پس از دیدار با نتانیاهو که رژیم صهیونیستی حق دفاع از خود در برابر احزاب تروریستی را دارد، آیا این موضع محکمی نیست، گفت: او همیشه مانند بایدن این را می‌گوید و بعد فورا یک «اما» می‌آورد؛ معمولا، وقتی سیاستمداری می‌گوید «اما»، آنچه اهمیت دارد، چیزی است که بعد از این «اما» مطرح می‌شود، نه قبل از آن.»

او افزود: چیزی که کامالا بعد از «اما» می‌گوید، همیشه تلویحا به معنای این است که اسرائیل مسئول تمامی رنج غیرنظامیان در غزه است، نه حماس و این اسرائیل است که در جنگی دفاعی پس از قصاوت ۷ اکتبر عامل محرک و مهاجم است و اسرائیل کسی است که باید خود را کنترل کند و این خلاف حمایت از اسرائیل و اقتدار در قبال ایران و تروریست‌های حامی ایران در منطقه است.

رژیم صهیونیستی در پی عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ که توسط حماس علیه اراضی اشغالی انجام شد، غزه را با هدف اعلامی «نابودی حماس» مورد حملات کورکورانه خود قرار داده است.

این رژیم با ادعای این که نیروهای حماس در میان غیرنظامیان و اماکن غیرنظامی به صورت مستتر فعالیت می‌کنند، اماکن غیرنظامی از جمله مدارس و دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مسجد،‌ کلیسا، محله‌های مسکونی و چادرهای آوارگان را هدف قرار داده است.

انتقاد سناتور آمریکایی از «ساده‌لوحی» هریس در قبال ایران و سخت نگرفتن به حماس
سخنرانی «کامالا هریس» در جمع هوادارانش، ۷ اوت ۲۰۲۴

تا کنون، نزدیک به ۴۰ هزار نفر از فلسطینیان غزه طی این حملات به شهادت رسیده‌اند و ۸۵ درصد از جمعیت غزه در شرایطی که نوار غزه با کمبود شدید مواد غذایی، دارو، آب سالم و تجهیزات پزشکی مواجه است، آواره‌ شده‌اند. طبق گزارش سازمان ملل، بیش از ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی شهر غزه از بین رفته است.

دولت آمریکا به بهانه «حق اسرائیل برای دفاع از خود در قبال تروریسم» از آغاز جنگ غزه به حمایت تمام‌عیار دیپلماتیک، مالی، نظامی و اطلاعاتی از رژیم صهیونیستی پرداخته است. اگرچه، در ظاهر به ضرورت حفاظت از غیرنظامیان تاکید کرده، به روند حمایت‌های خود ادامه داده است.

این سناتور جمهوری‌خواه درباره واکنش هریس نسبت به اعتراضات حامیان فلسطین در سخنرانی‌هایش به جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه گفت: افراط‌گراهای حامی حماس تا کنون، ۲ بار در سخنرانی‌های او وقفه ایجاد کرده‌اند. اولین بار، او آن‌ها را به کمک به دونالد ترامپ برای پیروز شدن متهم کرد. به آن‌ها نگفت که دیوانه‌اند اگر از تروریست‌ها حمایت می‌کند و به آن‌ها نگفت که آمریکا در کنار اسرائیل می‌ماند که قربانی بدترین کشتار یهودیان از هولوکاست بوده است اما در عوض گفت که آن‌ها با این کار به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات کمک می‌کنند.

کاتن افزود: اگرچه، به نظر می‌رسد که این موضوع برای او و کارزارش بسیار سخت بوده است، چراکه بار دومی که در سخنرانی‌اش وقفه ایجاد کردند، او واقعا یک متن آماده پیش روی خود داشت. نوشته‌ای داشت که شروع کرد به خواندن از روی آن و با افراط‌گراهای حامی حماس ابراز هم‌دردی کرد.

او در پایان بیان کرد: او گفت «صدایتان را می‌شنوم؛ ما فورا به یک آتش‌بس نیاز داریم». به جای این که بگوید ما فورا به یک آتش‌بس نیاز داریم، باید می‌گفت و بایدن هم از همان ابتدا باید می‌گفت که ما به پیروزی اسرائیل نیاز داریم.»

انتهای پیام

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=398970

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]