3

بالاترین نرخ تورم مربوط به مسکن است/ مشکلات پیش پای فعالان صنعت ساختمان چیست؟

  • کد خبر : 399261
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲

به گزارش خبرنگار تابناک، علی مطیع جهانی، معاون پشتیبانی، برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار‌های رسمی اعلام شده، در تیرماه ۱۴۰۳ نرخ تورم نقطه به نقطه در حوزه مسکن و ساختمان ۴۰.۱ درصد بود، بنابراین نسبت به سایر بخش‌های مصرفی که در سبد خانوار، بالاترین نرخ […]

بالاترین نرخ مربوط به مسکن است/ مشکلات پیش پای فعالان صنعت ساختمان چیست؟

به گزارش خبرنگار تابناک، علی مطیع جهانی، معاون پشتیبانی، برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار‌های رسمی اعلام شده، در تیرماه ۱۴۰۳ نرخ تورم نقطه به نقطه در حوزه مسکن و ساختمان ۴۰.۱ درصد بود، بنابراین نسبت به سایر بخش‌های مصرفی که در سبد خانوار، بالاترین نرخ مربوط به مسکن است، گفت: در بحث شامخ که اتاق تعاون منتشر می‌کند، عدد ۴۵ را برای شاخص اعلام کرده است که نسبت به سایر بخش‌های صنعت در کشورمان، حوزه نامناسب تری است؛ بنابراین با در نظر گرفتن نرخ تورم مسکن و شامخ مسکن، متوجه می‌شویم که به لحاظ تولید در کشور، شرایطی را داریم که هم می‌تواند به سمت پیشرفت هدایت شود و هم می‌تواند در شرایط نامناسب قرار بگیرد.

مشکلات پیش پای فعالان صنعت ساختمان

وی با بیان اینکه همه فعالانی که در حوزه ساختمان فعالیت دارند و به‌نوعی تولیدکننده هستند، بر این نکته تأکید دارند که تصمیمات لحظه‌ای باعث ایجاد مشکلات در حوزه مسکن شده است، ادامه داد: در بحث تأمین منابع مالی برای تولیدکنندگان همچنان مشکلات گذشته وجود دارد و به‌نوعی می‌توان گفت که یکی از اصلی‌ترین مشکلات تولیدکنندگان مسکن، تأمین مالی است. همچنین بی‌ثباتی قیمت‌ها و نرخ ارز، باعث شده تا در کنار مشکلات تأمین مالی، امروز شاهد تورم بالا در حوزه مسکن باشیم.

به گفته این مقام مسئول، امتیازات حوزه صنعت و ساختمان به‌گونه‌ای است که امروزه بیش از ۴۰ درصد گردش مالی در حوزه صنعت ساختمان رقم می‌خورد. اگر این آمار‌ها را کنار هم بگذاریم متوجه می‌شویم که مقوله صنعت ساختمان در کشورمان چقدر حائز اهمیت است و می‌تواند به روند تولید ملی کمک کند.

اهمیت این صنعت در اقتصاد

مطیع جهانی اظهار داشت: به لحاظ اشتغال در این صنعت، اگر بخش تولیدکنندگان، مشاوران، مهندسان، کارگران فصلی و کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در حوزه صنعت ساختمان فعالیت می‌کنند را در نظر بگیریم، در نتیجه بالاترین رقم اشتغال در کشورمان، در حوزه ساختمان و مسکن است. به بیان دیگر، کمتر اتفاق می‌افتد که در حوزه ساختمان، نرخ بیکاری افزایش پیدا کند، زیرا چرخه صنعت ساختمان به یکدیگر متصل است. از چرخه تولید تا چرخه ساخت مسکن، همه به‌نوعی به یکدیگر وابستگی دارند. حتی در بخش نظارت، کارمندانی که امروزه در سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط با حوزه مسکن، فعالیت می‌کنند. همه این‌ها به‌نوعی در چرخه ساختمان در کشورمان، فعالیت دارند که نشان از اهمیت این صنعت در اقتصاد کشورمان دارد.

 

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=399261

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]