3

سقوط بورس به چهار سال قبل/ سهامداران شاکی‌تر از هر زمان دیگر

  • کد خبر : 399309
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵

به گزارش خبرنگار تابناک، سی و هشت روز از پیروزی پزشکیان در رقابت انتخابات ریاست جمهوری می‌گذرد و صرفا به غیر چند روز ابتدایی پس از پانزده تیرماه که روند بورس مثب بورس، تا به امروز حال و روز بازار سهام و فعالان این بازار چنگی به دل نمی‌زند و روند بازار با بازدهی منفی […]

بازگشت بورس به نقطه چهار سال قبل/ سهامداران شاکی‌تر از هر زمان دیگر/ رئیس جمهور به تالار بورس خواهد رفت؟

به گزارش خبرنگار تابناک، سی و هشت روز از پیروزی پزشکیان در رقابت انتخابات ریاست جمهوری می‌گذرد و صرفا به غیر چند روز ابتدایی پس از پانزده تیرماه که روند بورس مثب بورس، تا به امروز حال و روز بازار سهام و فعالان این بازار چنگی به دل نمی‌زند و روند بازار با بازدهی منفی مواجه است.

سهامداران از بی توجهی مسئولان دولتی به شرایط بورس گلایه‌مند هستند و حتی در نمایشگاه صنعت مالی به عبده تبریزی مشاور اقتصادی رئیس جمهور انتقاد داشتند و کار به جایی رسید که عبده تبریزی از کوره در رفت و صحبت‌های عجیبی بر زبان آورد که در بخش‌هایی از آن در فیلم زیر دیده می‌شود.

تعداد بازدید : ۱۰۷

 

در معاملات امروز بورس نیز شاخص روند نزولی را تجربه کرد و در پایان دادوستد‌های بازار، شاخص کل بورس با افت ۴۷۲۲ واحدی به جایگاه یک میلیون و ۹۹۸ هزار واحد رسید، سطحی که مردادماه ۱۳۹۹ نیز به ثبت رسیده بود و حالا شاخص کل بورس به رقم چهار سال پیش بازگشته است.

در بازار امروز، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان و نماد وبلمت متعلق به بانک ملت، بیشترین سهم را در بازدهی منفی نماگر کل بورس داشتند.

بازگشت بورس به نقطه چهار سال قبل/ سهامداران شاکی‌تر از هر زمان دیگر/ رئیس جمهور به تالار بورس خواهد رفت؟

پزشکیان به تالار بورس خواهد رفت؟

در این شرایط، فعالان بازار سهام چشم‌انتظار واکنش رئیس جمهور هستند و برخی انتظار دارند تا مسعود پزشکیان در این روز‌ها سری به تالار بورس بزند تا از نزدیک نظاره گر روند مدیریتی در سازمان بورس باشد. مطالبه‌ای که چندی قبل از سوی عبده تبریزی پاسخ داده شد.

مشاور اقتصادی رئیس جمهور در این خصوص گفته است: حتما بورس اولویت ایشان (رئیس جمهور) هست! اما برای حضور ایشان فعلا فشار مجلس برای معرفی وزرا را دارند به محض اینکه این فشار برطرف شود آمدن به تالار شیشه‌ای و جلسه‌ای با سهامداران موضوع روشنی است، اما باید وزیر اقتصاد هم مشخص شود که تصمیمات مرتبط با بورس متناسب با وزیر انتخابی گرفته شود.

 

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=399309

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]