3

آخرین جزئیات قیمت بلیط هواپیمای اربعین/ فروش چارتری نداریم

  • کد خبر : 399547
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۵۵

شمس‌الدین فرزادی پور، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار تابناک پیرامون برخی اخبار غیررسمی از افزایش قیمت بلیت پرواز ایام اربعین به مقصد کشور عراق تأکید کرد: قیمت پرواز رفت‌وبرگشت اربعین از مقصد تهران به نجف ۱۰ میلیون تومان و از مقصد دور از تهران همچون مشهد، ۱۲ میلیون تومان است. این […]

مسئولیت گران فروشی بلیت اربعین بر عهده ایرلاین هاست/ ۶ میلیون تومان از مبلغ بلیت برای فرودگاه خصوصی نجف است/ عرضه قطره چکانی بلیت به نفع مردم است

شمس‌الدین فرزادی پور، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار تابناک پیرامون برخی اخبار غیررسمی از افزایش قیمت بلیت پرواز ایام اربعین به مقصد کشور عراق تأکید کرد: قیمت پرواز رفت‌وبرگشت اربعین از مقصد تهران به نجف ۱۰ میلیون تومان و از مقصد دور از تهران همچون مشهد، ۱۲ میلیون تومان است. این نرخ‌ها مصوب و اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن است و فروش بالاتر از این مبالغ، تخلف است.

ایرلاین ها پاسخگوی گران فروشی باشند

وی افزود: در بازه زمانی ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور، هیچ گونه فروش چارتری نخواهیم داشت و مسئولیت الزام نظارت بر فروش بلیط اربعین به نرخ مصوب هم بر عهده ایرلاین هاست و ادعا‌هایی مبنی بر تخلف توسط آژانس های هواپیمایی، بی اساس است و ایرلاین‌ها باید پاسخگو باشند.

پروازهای اربعین «ایران ایر» کمتر از پارسال

فرزادی پور در خصوص تعداد صندلی‌های هما برای پرواز‌های اربعین ۱۴۰۳ گفت: ایران ایر برای پرواز‌های اربعین در سال جاری، ۴۲ هزار صندلی پیش بینی کرده است و امیدواریم بتوانیم پرواز فوق العاده هم در این ایام داشته باشیم. این تعداد در مقایسه با سال قبل، کمتر شده است و دلیل آن هم به عملیات حج مربوط می‌شود، چراکه همه هواپیما‌های ما درگیر عملیات حج بود و طبیعتا بعضی از هواپیما‌ها از نظر ساعت پروازی به چک‌های دوره‌ای رسیده اند و در نتیجه مقداری کاهش پرواز داشته ایم، اما در مجموع امیدواریم که در حین عملیات، بتوانیم هواپیما‌های پروازی را به تعداد پارسال برسانیم.

فرودگاه نجف خصوصی اداره می‌شود

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خصوص چرایی پرداخت مبلغ ۶ میلیون تومان از بهای پرداختی هر مسافر به فرودگاه نجف گفت: ابتدا باید توجه داشت که در پرواز‌های مختلف به نجف، باتوجه‌به نوع و تعداد مسافر، این رقم تغییر می‌کند؛ اما به‌صورت میانگین، ۶ میلیون تومان است. به گونه‌ای که برای ایران ایر که هواپیما‌های بزرگتری به مقصد فرودگاه نجف خواهد داشت، هزینه بیشتری باید به این فرودگاه پرداخت شود. در حقیقت این هزینه متناسب با نوع و تعداد مسافر و اینکه چه تعداد از مسافران با ویلچر هستند، تغییر می‌کند.

وی یادآور شد: هر فرودگاهی در دنیا، یک سری هزینه‌ها دارد. این هزینه‌ها باتوجه‌به نرخ لندینگ، تیک‌آف، روز و شب، تعداد مسافران با محدودیت حرکتی و… محاسبه و یک‌رقمی می‌شود که به آن، هزینه‌های فرودگاهی گفته می‌شود. در این میان، چون فرودگاه نجف به‌صورت خصوصی اداره می‌شود و دولتی نیست، نرخ‌های مربوط به هزینه‌های اشاره شده را هر ساله تعیین می‌کند و در مقایسه با سایر فرودگاه عراق، گران‌تر است. هرچند به طور مشخص پرواز از ایران به فرودگاه بغداد، هزینه فرودگاهی کمتری در مقایسه با نجف دارد، اما راحتی مسافران و زائران در فرودگاه نجف به‌عنوان یک شهر کاملاً زیارتی، بیشتر است.

به فکر کار خیر هستیم

مدیرعامل ایران‌ایر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با پرداخت چنین هزینه‌های بالایی به فرودگاه نجف، آیا برای ایرلاین‌ها صرفه اقتصادی دارد یا خیر گفت: ما شرکت دولتی هستیم و سعی می‌کنیم در هر مسیری که دولت حرکت کند، ما نیز در آن مسیر فعالیت کنیم، ولی شرکت‌های خصوصی هم مانند ما، در ایام اربعین، به دنبال مشارکت و سهیم بودن در این کار خیر هستند. البته نمی‌توان گفت که این مدل پرداخت هزینه، برای ایرلاین‌ها زیان به دنبال دارد، اما سود آن نسبت به سایر مسیرها، پایین‌تر است. البته عوامل و مدیران شرکت‌های هواپیمایی، دوست دارند در پیاده‌روی اربعین، سهمی داشته باشند و با انگیزه شرکت می‌کنند.

مسئولیت گران فروشی بلیت اربعین بر عهده ایرلاین هاست/ ۶ میلیون تومان از مبلغ بلیت برای فرودگاه خصوصی نجف است/ عرضه قطره چکانی بلیت به نفع مردم است

مدل فروش بلیت اربعین چگونه است؟

این مقام مسئول در خصوص نگرانی مردم در خصوص عرضه قطره چکانی بلیت های اربعین نیز تأکید کرد: فروش و عرضه قطره چکانی بلیت پرواز اربعین به نفع مردم است. به بیان دیگر، در سایت هواپیمایی ایران‌ایر، وقتی بلیت های پرواز اربعین را عرضه می‌کنیم، بدون اعلام قبلی است و صرفاً دو بار در روز به‌صورت رندم، سایت فروش را باز می‌کنیم تا مردم بتوانند بلیت بخرند.

مدیرعامل ایران ایر گفت: به‌عنوان مثال، فرض کنیم امروز یک‌بار، ساعت ۱۰ صبح سایت را باز کنیم و دفعه بعد ساعت ۷ بعدازظهر و فردا نیز یک‌بار ساعت ۱۲ و دوباره ۱۰ شب این کار را انجام شود؛ بنابراین اعلام رسمی نمی‌کنیم. به دلیل اینکه آژانس‌ها، با سیستم و تجهیزاتی که دارند می‌توانند با سرعت بالا، بلیت های اربعین را رزرو کنند. به‌عنوان نمونه، بعضاً در سال‌های گذشته، برخی با جمع‌کردن پاسپورت چندین نفر، در لحظه بلیت های عرضه شده را رزرو می‌کردند و تمام می‌شود، در نتیجه به‌خاطر اینکه چنین اتفاقاتی را امسال شاهد نباشیم، بدون اطلاع‌رسانی از قبل (ساعت عرضه بلیت در سایت هما)، اقدام به فروش بلیت در سایت ایران‌ایر می‌کنیم. از سوی دیگر، عرضه‌ها به صورت پلکانی است تا برخی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند و در روز‌های آینده تصمیم خواهند گرفت که به سفر اربعین بروند، بتوانند در روز‌های آینده هم امکان خرید بلیت داشته باشند تا شاهد هجوم متقاضیان به بازار بلیت نباشیم. در مجموع عرضه و فروش پلکانی بلیت هواپیما، مدل موفقی است. همه ایرلاین‌ها، از دیروز به‌صورت فراگیر به فروش بلیت پرواز اربعین اقدام می‌کنند.

 

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=399547

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]