1

احمدی‌نژاد: مهم‌نیست دشمن چه می‌گوید

  • کد خبر : 39962
  • ۰۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۳

رییس‌جمهور گفت: باید به سمتی برویم که داروها با نام و نشان ایران در همه بازارهای دنیا و با قیمت ارزان در دسترس نیازمندان ‌قرار گیرد و سلامتی را به سرعت به آن‌ها هدیه کند.

 دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح سه‌شنبه در مراسم رونمایی از دستیابی به دانش فنی تولید هشت قلم داروی بیولوژیک راهبردی با تبریک این موفقیت به جامعه دارویی، بهداشت و درمان، محققان، پژوهشگران و اساتید سلامت کشور، خاطرنشان کرد: این موفقیت‌ در تولید داروهای بیولوژیک نشان می‌دهد ما به سرعت به سطح اول دنیا در این عرصه نزدیک می‌شویم و هم‌اکنون تعداد داروهای بیولوژیک تولید شده در ایران ۳۱ داروست که در بازار دنیا ۱۷۰ دارو در این زمینه وجود دارد و ما باید سرعت‌مان از رشد این ۱۷۰ دارو جلو بزند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد:‌ باید به سمتی برویم که داروها به نام و نشان ایران در همه بازارهای دنیا در دسترس نیازمندان قرار گیرد و این کار شدنی است.

وی با بیان این‌که ‌«با یک حرکت دیگر به لطف خدا می‌توانیم تا سال آینده تعداد این داروها را به ۶۸ قلم در کشور برسانیم» گفت: برای کشوری که می‌تواند ابن‌سیناها، رازی‌ها و علما، اندیشمندان و انسان‌های بزرگ را در دامان خود تربیت کند عبور از این مرزها کار سختی نیست.

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که «امروز همه چیز در کشور فراهم است» گفت: صندوقی درست شده که به زودی برای پشتیبانی از فعالیت‌ها در مرزهای دانش کار خود را شروع و از این قبیل اقدامات و موفقیت‌های علمی حمایت می‌کند.

احمدی‌نژاد‌ در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ‌«ارزش چنین کارهایی در پشت این تلاش‌ها نهفته است» گفت: ‌جاری کردن یک لبخند در صورت یک انسان و کمک به انسان در مسیر کمال و تعالی و انسان شدن انسان ماندگارتر و ارزشمندتر است و این‌که یک انسان را زنده کنیم و از مرگ نجات دهیم قابل مقایسه با ‌ارزش‌های مادی و دنیایی نیست.

وی با بیان این‌که «موفقیت، پیشرفت، عظمت و سعادت انسان در گرو اعمال انسانی اوست» گفت: به همان اندازه که انسان باشیم و به فکر انسان‌ها باشیم به همان میزان عاشق انسان‌ها هستیم.

احمدی‌نژاد با طرح این سوال که چه راهکارهایی که در ایران انجام می‌شود در دنیا گل می‌کند و می‌درخشد؟ تصریح کرد: کارهایی که در ایران انجام می‌شود پشت آن‌ها عشق به انسان‌هاست و در هر کاری که عشق به انسان در آن باشد ماندگار می‌شود و می‌درخشد.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که در بیرون می‌افتد هیچ کدام اصالت ندارد. همه آن‌ها تابع متغیر درونی انسان‌هاست، یعنی اگر درون انسان‌ها تغییر کند بیرون هم تغییر خواهد کرد، بنابراین پیشرفت‌های علمی و سایر پیشرفت‌ها تابع اتفاقات و تغییراتی است که در قلب و وجود انسان می‌افتد و محیط بیرونی تابع اراده اوست که به هر شکلی که بخواهد در خواهد آمد.

وی ادامه داد: اگر اراده کنیم که فردا را به زیباترین و بهترین شکل بسازیم این اتفاق خواهد افتاد و مهم نیست که دشمن چه می‌گوید و دست‌اندازها چیست، اراده انسان مهم است که اگر مستحکم شود از همه این موانع عبور خواهد کرد.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که «باید بهترین فردا را برای خود و جامعه بشری بسازیم» گفت: باید رو به جلو و با بالاترین سرعت به سمت بالاترین قله‌ها حرکت کنیم و این مستلزم اراده مستحکم ‌همه ماست، زیرا فردا را تصمیمات ما می‌سازد.

رییس‌جمهور تصریح کرد: هر ملتی تصمیم بگیرد در مسیر اعتلا قله‌ها را فتح کند، به طور طبیعی و بر اساس سنت‌های الهی لوازم و امکانات آن فراهم می‌شود به طوری که شاید ۵۰ سال پیش ما فکر نمی‌کردیم این داروها را بسازیم، اما تصمیم گرفتیم و این کار را انجام دادیم و باید بدانیم برای رسیدن به این قله‌ها باید زحمت بکشیم، سختی‌ها را تحمل کنیم و شک نکنیم که امکانات و لوازم آن فراهم خواهد آمد.

وی در بخش پایانی سخنان خود از دانشمندانی همچون ابن‌سینا، رازی و ابوریحان بیرونی در این عرصه و موفقیت‌ها و فعالیت‌های آن‌ها یاد کرد و گفت: باید تصمیم بگیریم ‌که می‌توانیم به بالاترین قله‌ها عروج کنیم. این ظرفیت در ایران وجود دارد ‌که نمونه‌هایش ابن‌سیناها، رازی‌ها، ابوریحان‌ها و … است.

احمدی‌نژاد ‌با بیان این‌که «باید در کشور صنعت‌سازی ابن‌سیناها، رازی‌ها و ابوریحان‌ها را راه بیندازیم» ابراز امیدواری کرد: ‌هیچ کس در دنیا مریض نشود و اگر شد داروهای شفابخش ساخته دست متخصصان و محققان ایرانی با قیمت ارزان ‌در اختیارشان باشد و سلامتی را به سرعت به آنها هدیه کند.

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39962

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]