1

نگاه کوتاه‌مدت سازمان بورس به بورس تا استقرار دولت جدید

  • کد خبر : 399763
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رضا عیوض‌لو در جلسه با مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت با هدف تأمین مالی ۵ هزار میلیارد تومانی از طریق انتشار اوراق اختیار فروش تبعی گفت: با توجه به جریان فعلی ایجاد شرایط پایدار دنبال می‌شود. بخشی از روند بازار متأثر از متغیرهای بنیادی اثرگذار بر شرکت‌ها است […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رضا عیوض‌لو در جلسه با مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت با هدف تأمین مالی ۵ هزار میلیارد تومانی از طریق انتشار اوراق اختیار فروش تبعی گفت: با توجه به جریان فعلی ایجاد شرایط پایدار دنبال می‌شود. بخشی از روند بازار متأثر از متغیرهای بنیادی اثرگذار بر شرکت‌ها است که تغییر آن‌ها می‌تواند کمک‌کننده در بهبود وضعیت فعلی باشد.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس افزود: تا زمان استقرار دولت چهاردهم راه‌حل‌های کوتاه‌مدت برای تغییر مسایل مهم اثرگذار بر حوزه‌های بنیادی دنبال می‌شود. اتخاذ تدابیر کوتاه‌‌مدت نیازمند تجهیز منابع است. در هیئت مدیره صندوق توسعه بازار سرمایه تصمیمی مبنی بر انتشار اوراق تبعی برای تجهیز منابع اتخاذ شده است که موجب حمایت از بازار سرمایه و بازگشت امید به سرمایه‌گذاران می‌شود.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس هم در این جلسه گفت: سال گذشته نیز برای حمایت از بازار، اوراق تبعی در ۲ مرحله با سررسید ۳، ۶، ۹ و ۱۲ ماهه منتشر و بخشی از آن هم به اوراق بیمه‌ای تبدیل شد، اکنون ۵ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر می‌شود.

قادر معصومی خانقاه اضافه کرد: طبق برنامه گذشته منابع صندوق توسعه بازار سرمایه زمان تحویل دارای ۲۰ درصد اهرم با دارایی تحت مدیریت ۱۵ هزار میلیارد تومانی و بدهی ۳/۳ هزار میلیارد تومانی بود که تلاش می‌شود این تناسب رعایت شود. در شهریور ماه ۳ هزار میلیارد تومان اوراق سررسید می‌شود که منابع لازم برای تسویه آن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این اوراق طبق مصوبه شورای‌عالی بورس برای پرتفوی‌های کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که بخشی از آن توسط شرکت‌های بورسی و فرابورسی و بخش دیگر از طریق صندوق تثبیت منتشر خواهد شد، علاوه بر این اقدامات، تصمیمات دیگری اتخاذ شده است که به‌مرور اجرایی خواهند شد.

انتهای پیام/+

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=399763

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]