1

مسکو: اوکراین بهانه است؛ تحریم‌ها برداشته نمی‌شوند

  • کد خبر : 399959
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۸

یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه معتقد است تحریم‌های اقتصادی اعمال شده از سوی غرب علیه این کشور برای دهه‌ها باقی خواهند ماند، حتی اگر راه‌حلی صلح‌آمیز در اوکراین وجود داشته باشد. به گزارش ایسنا، در پی عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، این کشور با پیشی گرفتن از ایران و کره‌شمالی، به […]

یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه معتقد است تحریم‌های اقتصادی اعمال شده از سوی غرب علیه این کشور برای دهه‌ها باقی خواهند ماند، حتی اگر راه‌حلی صلح‌آمیز در اوکراین وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در پی عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، این کشور با پیشی گرفتن از ایران و کره‌شمالی، به تحت تحریم‌ترین کشور تبدیل شد؛ با این حال، با وجود فشارها، اقتصاد روسیه در نیمه اول سال جاری ۴.۷ درصد رشد نشان داده است.

«دیمیتری بیریچفسکی» رئیس بخش همکاری اقتصادی در وزارت امور خارجه روسیه، روز جمعه گفت: «این داستان دهه‌های آینده است. پیشرفت‌ها و نتایج حل و فصل مسالمت‌آمیز در اوکراین هر چه که باشد، در واقع تنها یک بهانه است.»

او در یک مجمع گفت‌وگو در مسکو تاکید کرد: «تحریم‌ها ابتدا خیلی زودتر اعمال شدند. هدف نهایی آن‌ها رقابت ناعادلانه است.»

این گردهمایی تحت عنوان «تحریم‌ها علیه روسیه – به سوی بی‌نهایت؟»، بخشی از یک بحث گسترده‌تر در سیاست و تجارت روسیه در مورد این بود آیا مسکو باید برای کاهش تحریم‌ها تلاش کند یا آن‌ها را به‌عنوان یک واقعیت بلندمدت بپذیرد و یاد بگیرد که پیرامون آن‌ها کار کند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفته است که لغو تمامی تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه یکی از شروط او برای صلح است.

در همین حال، بیریچفسکی گفت تحریم‌ها مزایایی دارد و روسیه را مجبور می‌کند اقتصاد خود را بازسازی کند و کالاهای با ارزش افزوده بیشتری تولید کند که قبلا از کشورهای غربی وارد می‌شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، او گفت: «در دهه ۱۹۹۰ فکر می‌کردیم که اگر نفت و گاز داشته باشیم، می‌توانیم هر چیز دیگری را از خارج بخریم. اکنون نمی‌توانیم آن را بخریم.»

او هشدار داد که «مارپیچ تحریم‌ها» همچنان درد بیشتری را به همراه خواهد داشت، زیرا عوامل غربی بخش‌هایی را هدف قرار می‌دهند که هنوز تحریم نشده‌اند.

بیریچفسکی افزود مقامات غربی بر شرکای تجاری روسیه فشار آورده و تهدید کرده‌اند که در صورت همکاری با روسیه، دسترسی آن‌ها به بازارهای غربی را قطع خواهند کرد.

او گفت: مسکو راهبردهایی را با دیگر کشورهای تحریم‌شده مانند ایران، کره‌شمالی و ونزوئلا به اشتراک می‌گذارد و هدف آن ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی «ضد تحریم» برای مقاومت مشترک در برابر فشار غرب است.

انتهای پیام  

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=399959

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]