1

هاشمی: ورزشگاه آزادی باید فقط متعلق به تیم ملی باشد/ کسب مدال در تنها ۲ رشته عجیب نیست

  • کد خبر : 400235
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، کیومرث هاشمی، وزیر ورزرش و جوانان در حاشیه مراسم تقدیر از خانواده ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک، گفت: مجموعه رشته‌های پارالمپیکی زحمات زیادی کشیده‌اند و امیدواریم که این کاروان هم دل مردم را شاد کند. وی درباره اینکه مدال‌آوری ایران در تنها ۲ رشته در المپیک زنگ خطر نیست، اظهار داشت: […]

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، کیومرث هاشمی، وزیر ورزرش و جوانان در حاشیه مراسم تقدیر از خانواده ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک، گفت: مجموعه رشته‌های پارالمپیکی زحمات زیادی کشیده‌اند و امیدواریم که این کاروان هم دل مردم را شاد کند.

وی درباره اینکه مدال‌آوری ایران در تنها ۲ رشته در المپیک زنگ خطر نیست، اظهار داشت: به جز ۵ کشور اول، ۱۵ کشور بعدی در رشته‌هایی که خودشان مدال‌آور هستند و معمولا ۲ یا ۳ رشته است، مدال می‌گیرند. فراموش نکنید که رشته سنگ‌نوری ما تا آستانه مدال پیش رفت، ژیمناستیک که یک رشته مادر است، در بین فینالیست‌ها قرار گرفت . شمشیربازی اگر دچار بی‌عدالتی نمی‌شد، قطعا روی سکو می‌رفت.

هاشمی ادامه داد: البته از وزنه‌برداری هم توقع داشتیم اما این رشته در حال پوست‌اندازی است و نیاز به زمان دارد. اینکه کاوران ایران در یک یا ۲ رشته مدال گرفت مانند بیشتر کشورها، یک موضوع طبیعی است اما خب توقع بود که شانس مدال‌آوری ما در رشته‌های بیشتری افزایش پیدا کند. این ظرفیت در کشورمان وجود دارد. طرح آمایش ورزش کشور به رسیدن به این هدف به خصوص در رشته‌های پایه و مادر کمک می‌کند. همچنین نباید فراموش کنیم که نیمی از مدال‌های کشورهای دیگر را بانوان گرفته‌اند و ما برای رسیدن به این هدف نیاز به زمان داریم. البته بانوان ایران در المپیک پاریس کار بزرگی کردند و درست است که یک برنز و یک نقره به دست آوردند و مدال طلا کسب نشد اما همین ۲ مدال از هر طلایی، طلایی‌تر بود.

وزیر ورزش درباره آخرین وضعیت بازسازی استادیوم آزادی، هم تصریح کرد: ساخت یک ورزشگاه از بازسازی آن راحت‌تر است، بازسازی ورزشگاهی مانند آزادی که پیر و فرسوده است، زمان بیشتری می‌برد. نمی‌خواهیم دقت را فدای سرعت کنیم. روزانه بالای ۳۰۰، ۴۰۰ نفر مشغول کار هستند و تزریق هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه نشان می‌دهد که تلاش این است تا ورزشگاه آزادی به بهترین شکل نوسازی شود و در اختیار ورزش ایران قرار بگیرد.

هاشمی تاکید کرد: معتقدم که ورزشگاه آزادی باید برای تیم ملی باشد و اولویت اصلی هم تیم ملی باشد اما شورای تامین تهران باید با محل برگزاری دیدار استقلال و پرسپولیس به عنوان دو تیم بزرگ پایتخت موافقت کند. ورزشگاه تائید شده و واجد شرایط این شورا برای دو تیم استقلال و پرسپولیس، استادیوم آزادی است. البته استادیوم‌های دیگر مانند پاس قوامین هم وجود دارد که موانع بازی‌های استقلال و پرسپولیس در این ورزشگاه، غیرفوتبالی است. تمام تلاش ما این است که ورزشگاه آزادی هر چه سریعتر آماده شود.

وی درباره انتخاب احمد دنیامالی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش به مجلس، یادآور شد: وی با من تماس داشت و به او تبریک گفتم. دنیامالی از مدیران خوب ورزش کشور است و بیگانه با ورزش نیست و سال‌های رئیس فدراسیون قایقرانی بوده و منشا خدمات خوبی بودند. به مجموعه وزارت دستور دادم که با وی همراهی کنند تا رشد ورزش کشور سریع‌تر شود. امروز من این مسئولیت را دارم و فردا یکی دیگر و مشکلی با این مسئله ندارم و برای دنیامالی آرزوی موفقیت می‌کنم.

وزیر ورزش درباره کارهای نیمه‌تمام دوران مدیریتش هم گفت: طرح آمایش سرزمینی که وارد فاز اجرایی می‌شود، ورزشگاه بزرگ تهران هم ردیف بودجه مشخص و مصوبه هیات دولت را دارد، طرحی ملی پیشرفت ورزش کشور که در راستای طرح آمایش است و به تصویب شورای عالی ورزش است، از جمله کارهایی است باید ادامه پیدا کند. پیش‌بینی ما درباره پروژه‌های نیمه‌تمام هم این بود که در یک سال باقی‌مانده دولت شهید رئیسی انجام شود اما دست تقدیر اینگونه بود که این اتفاق برای شهید رئیسی افتاد و امیدوارم دولت جدید، پروژه‌های نیمه‌تمام را تمام کند.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=400235

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]