1

ارتقای سطح فدراسیون والیبال ایران در دنیا

  • کد خبر : 400321
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۵

افق نیوز؛ به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) فدراسیون‌های ملی را بر اساس قدرت عملکرد آن‌ها در هفت شاخصه (مسابقات ملی و لیگ‌های داخلی)، (مشارکت‌های بین المللی، تامین مالی، حق پخش تلویزیونی، بازاریابی و حمایت‌های مالی)، (برنامه توسعه)، (مدیریت)، (موقعیت) و (رسانه) به پنج سطح طبقه‌بندی […]

افق نیوز؛

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) فدراسیون‌های ملی را بر اساس قدرت عملکرد آن‌ها در هفت شاخصه (مسابقات ملی و لیگ‌های داخلی)، (مشارکت‌های بین المللی، تامین مالی، حق پخش تلویزیونی، بازاریابی و حمایت‌های مالی)، (برنامه توسعه)، (مدیریت)، (موقعیت) و (رسانه) به پنج سطح طبقه‌بندی می‌کند که در جدیدترین سطح‌بندی فدراسیون‌های ملی FIVB فدراسیون والیبال ایران از سطح سه به چهار ارتقا یافته است که مهمترین عوامل تاثیرگذار بر این روند به قرار زیر است:

 

شاخص اول: تاثیر برگزاری لیگ های برتر و دسته یک در حوزه مردان و زنان با بازه‌های زمانی حداقل ۳ تا ۶ ماه و ثبت لیگ‌های مذکور در سیستم VIS FIVB  بوده است، تاثیر نقل و انتقالات در یک فصل کامل و نیم فصل ورزشی و حضور بازیکنان حرفه‌ای و بین المللی در لیگ داخلی و بالعکس، حضور تیم های باشگاهی کشورمان در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا و جهان، حضور تیم های ملی ساحلی در مسابقات قاره ای و بین المللی و تاثیر آن بر روند ارتقای سطح کیفی فدراسیون و در مرحله آخر برگزاری و اعلام گزارشات Anti-Doping به طور منظم و شفاف است.

شاخص دوم: با توجه به مشخص شدن تقویم ورزشی فدراسیون والیبال جهانی و کنفدراسیون والیبال آسیا در اوایل سال میلادی و با توجه به تصمیم فدراسیون والیبال در خصوص حضور تیم های ملی والیبال مردان و زنان در حوزه سالنی و مردان ساحلی در رده های سنی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان در مسابقات مختلف و حضور تیم‌های ملی کشورمان در مسابقات قهرمانی قاره‌ها و جهانی در حوزه های سالنی و ساحلی.

شاخص سوم: بر اساس فعالیت‌های منظم فدراسیون و باشگاه‌ها در روند جمع آوری کمک‌های مالی، بازاریابی، جذب اسپانسر و برندینگ و روابط عمومی و تامین کردن شرایط حرفه‌ای و جذب بازیکنان، مربیان و مسابقات تاثیرگذار است. حق پخش تلویزیون و بازاریابی و قراردادهای حمایت مالی حداقل ۵۰ درصد از بودجه فدراسیون را تامین می‌کند.

شاخص چهارم: تصمیم فدراسیون در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی در تمامی سطوح (۱-۲-۳ و ملی) برای مربیان، داوران و کادر پزشکی تاثیرگذار است و همچنین شرکت افراد نامبرده و مقامات واجد شرایط فدراسیون در فعالیت‌های FIVB و کنفدراسیون آسیا.

شاخص پنجم: دارای کادر مدیریت و دبیرخانه تمام وقت و حرفه‌ایی برای اجرای برنامه‌های ملی، تیم های ملی، استراتژی‌های توسعه و دارای پست‌های کلیدی با ظرفیت رسیدگی به امور بین‌المللی سازماندهی شده است.

شاخص ششم: جایگاه والیبال در بین چهار ورزش برتر کشور و جایگاه ثابتی در بین رسانه‌ها دارد و همچنین دارای تماشاگران زیادی در مسابقات والیبال سالنی و ساحلی است.

شاخص هفتم: وجود روابط خوب بین فعالیت‌های روابط عمومی، بازاریابی و روابط رسانه‌ایی با مطبوعات، تلویزیون، بازاریابی و رابطه با اسپانسر و داراری جایگاه ثابت در بین رسانه‌ها از طریق پخش مستقیم تلویزیونی، مطبوعات مکتوب و کانال های گزارش اینترنتی. پوشش تصویری و تلویزیونی مسابقات لیگ های داخلی و رویدادهای بین‌المللی از طریق قراردادهای ثابت. دارا بودن وب سایت به روز که از طریق آن همه فعالیت‌ها تبلیغ می‌شود.

در گزارش فدراسیون جهانی والیبال ۱۶ فدراسیون ملی از ۶۵ کشور منطقه آسیا و اقیانوسیه ارتقای جایگاه داشتند. در حال حاضر فدراسیون‌های ملی چین، ژاپن و تایلند در سطح پنج قرار دارند و فدراسیون‌های ملی استرالیا، ایران، قزاقستان و کره‌جنوبی در سطح چهار این رتبه‌بندی قرار دارند.

بر اساس سطح بندی فدراسیون جهانی والیبال در دیگر مناطق جهان، فدراسیون های ملی برزیل (آمریکای جنوبی)، ایتالیا، لهستان، روسیه و صربستان (اروپا) در سطح پنج قرار دارند. همچنین فدراسیون والیبال آرژانتین (آمریکا جنوبی) و آمریکا (نورسکا) در سطح چهار قرار دارند.

بدین ترتیب تنها فدراسیون ملی والیبال هشت کشور جهان در سطح پنج (بالاترین سطح) و بالاتر از ایران قرار دارند و فدراسیون والیبال ایران و ۱۵ کشور جهان در سطح چهار دنیا قرار دارند.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=400321

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]