1

تبریک وزیر خارجه قزاقستان به عراقچی

  • کد خبر : 400501
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۸

وزیر امور خارجه قزاقستان در پیامی، انتخاب سیدعباس عراقچی به‌عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را، به وی تبریک گفت. به گزارش ایسنا، شامگاه چهارشنبه، ۳۱ مرداد، «مورات نورتلئو» وزیر امور خارجه قزاقستان در نامه‌ای خطاب به «سیدعباس عراقچی»، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، انتصاب وی را تبریک گفت. در نامه نورتلئو آمده است: […]

وزیر امور خارجه قزاقستان در پیامی، انتخاب سیدعباس عراقچی به‌عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را، به وی تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، شامگاه چهارشنبه، ۳۱ مرداد، «مورات نورتلئو» وزیر امور خارجه قزاقستان در نامه‌ای خطاب به «سیدعباس عراقچی»، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، انتصاب وی را تبریک گفت.

در نامه نورتلئو آمده است:

«جناب سیدعباس عراقچی، انتصاب جناب‌عالی به‌عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی را صمیمانه تبریک می‌گویم و بهترین آرزوهای خود را برای شما ابراز می‌کنم. تجارب غنی دیپلماتیک و اعتبار بین‌المللی شما بی‌شک سیاست خارجی ایران را به سمت موفقیت‌های جدیدی سوق خواهد داد که منجر به امنیت و ثبات منطقه می‌شود.»

در بخش دیگری از نامه وی آمده است: «امروز کشور شما به‌عنوان عضوی معتبر در جامعه بین‌المللی با پایه‌های سیاسی قوی و همبستگی مردم آن، شریک قابل‌اعتماد و مهم قزاقستان در خاورمیانه و منطقه خزر است.»

وزیر خارجه قزاقستان در نامه خود به وزیر خارجه کشورمان، افزود: «من تمایل خود را برای انجام تلاش‌های مشترک برای توسعه بیشتر روابط قوی و همکاری‌های چندجانبه بین آستانا و تهران بر اساس دوستی سنتی و گفت‌وگوهای سیاسی معنادار، تاکید می‌کنم.»

وی در آخر نوشت: «با استفاده از این فرصت، عالی‌جناب! موفقیت و توفیق روافزون شما در این جایگاه بسیار پرمسئولیت و بهروزی و برکت برای ملت دوست، ایران را آرزومندم.»

مجلس شورای اسلامی در بررسی رای اعتماد به وزرای کابینه دولت چهاردهم، امروز، چهارشنبه، ۳۱ مرداد، به سیدعباس عراقچی، به عنوان وزیر امور خارجه کشورمان رأی اعتماد داد.

انتهای پیام

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=400501

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]